Uppehåll i värken
Hej! Jag har i stort sätt knappt haft någon värk alls i en månad:) Håller jag kanske på att bli helt bra eller kan man ha långa perioder utan någon värk?

Låter härligt hoppas det håller i sig med uppehållet.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Härligt… Njut!!

Hmmm, jo men kan man ha perioder utan värk?
Tydligen kan man det. Du har ju det *ler*
Jag har iofs aldrig vart helt utan värk någongång utan haft bättre o sämre dagar.. men som sagt.. Njut.. Må bra .. 
Åh vad härligt det låter!!! Är även andra symtom borta som tröttheten till exempel???
Jag har varit mer eller mindre värkfri över jul och nyår, men det är också allt. Tröttheten sitter i som berget. Och så ömmande vid tryck är jag ju jämt, men det var skönt att slippa det ihållande.
#5 Jag är alltid trött!! Det var jag innan jag blev sjuk i fibro… Mina föräldrar säger att jag är född trött. Spenderade visst mina första levnadsår med att endast äta och sova;) Jag har också ont när man trycker på Triggerpunkterna vilket gör det så märkligt att jag nästan är värkfri i övrigt…skumt! Hur länge brukar du ha värkfria perioder? Trodde faktiskt att jag började bli helt frisk från fibron men det verkar som att man kan vara värkfri länge i perioder…
Hej Florissa!
Har du tänkt på vad det kan bero på?
Har du gjort någon förändring som gett dig gott resultat?
Nyfiken! Njut och ta nu inte i gör allt som du inte har kunnat göra förut! Det felet gör vi nog många av oss när vi känner oss lite bättre! Och det är förståligt! Men vad händer sen…inte bra!
Det låter verkligen underbart!
Så njut av att du mår bra! Men ta det ändå lugnt…

Hej, jag har väldigt varierande värk och kan vara värkfri stundtals och under lite längre perioder, en eller några dagar. Så som andra här säger så har jag alltid ont i Triggerpunkterna, men dom kan man låta bli och trycka på… Men övriga symtom kvarstår och kommer och går. Det tycks gå i skov, både värk och allt övrigt. Försöker känna glädje de bättre dagarna, hoppas du gör det med!
#8 Stackars dig, är en längre period för dig bara några dagar? Usch vad jobbigt det låter
. Jag har varit värkfri i en månad nu även om det naturligtvis gör ont om jag trycker på Triggerpunkterna.
#7 Jag har haft det onaturligt lugnt på jobbet de senaste två månaderna vilket kan vara en avgörande faktor till varför jag inte har någon värk. Jag kan i alla fall inte komma på något annat jag har haft för mig som skulle kunnat påverka. Det har varit så lugnt på jobbet att jag är alldeles uttråkad och faktiskt börjar känna mig lite psykiskt ostabil och ångestladdad. Men efetrsom jag inte får någon värk fastän mitt psyke är lite på sparlåga så beror inte värken på sådana psykiska orsaker i alla fall. Tror att det i mitt fall handlar om jag har det det lugnt runt omkring mig i största allmänhet och inte har en bokad kalender.
Kanske håller jag på att bli frisk från fibron…kan det verkligen vara så(ber en stilla bön).
Jag vet inte riktigt hur länge jag är värkfri. Men någon månad eller två är det säkert som jag kan vara ifrån den ihållande värken. Men blåmärkeskänslan finns ju hela tiden samt tröttheten.
men är inte ihållande värk typ dagligen ett av diagnoskriterierna för Fibro
eller har jag missuppfattat något
tja då kan jag säga helt lugnt att jag har haft Fibro värk i ungefär 15 år och har vart smärtfri hmm ungefär 10 dagar på dom åren
jag har aldrig varit smärtfri en hel dag utan nån timme då och då mycket sällan
har även haft annan sjukdom som ger värk från det att jag va 7 år så jag vet ärligt talat inte om hur det är o va smärtfri…..och så tycker försäkringskassan läkare m.m att jag är min sjukdom är det så jävla konstigt när jag inte ens vet hur det är o va frisk 
det låter skönt för dig, men undrar som ladydragon.. trodde också ihållande värk var ett av diagnoskriterierna. :/
Jag själv är smärtfri som högst nån timme någongång ibland. aldrig att det har gått dagar… Sån tur har man ju inte. Å så har jag haft nu i över 15 år.
men det är väl kanske som du säger att det håller på och försvinner då du har varit utan smärta så pass länge. Håller tummarna för dig! :) du kan ju höra med din läkare kanske, å se vad h*n säger?
nu har jag googlat lite och såhär står det under diagnoskriterierna
minst 3 månaders generell smärta i alla 4 kroppskvadranterna alltså höger vänster sida upp och underkroppen så att säga
så om jag tolkar det rätt så ska man man väl då hela tiden ha smärta eller?
det luriga med Fibro diagnosen vad jag kan se är att det finns inget test eller något som kan bekräftar diagnosen och jag tror nog det finns dom som får diagnosen för lättvindigt tyvärr (menar inte trådstartaren nu)
har en "bekant" en tjej jag känner lite grann som hävdar bestämt att hon har Fibro men hon har bara ont under vintern och bara då det är minusgrader och hon har ingen som helst koll på vad triggerpunkter är eller om hon har ont på dom 
nu ska jag nog vara tyst för nu har jag kanske trampat på någons tår
jag menar absolut inget illa jag vill bara diskutera det hela…..

#9 Tack Florissa, det värmer med omtanke. Det samma till dig.

#13 hoppas hon inte ställt sin diagnos själv. Det är tråkigt om all värk ska kallas fibro. Fibro är så mycket mer. Besvär från tarm, blåsa, andnöd, onormal trötthet, dimsyn osv. Därmed inte sagt att det inte är besvärligt att ha värk under den kalla årstiden men som sagt, fibro är så mycket mer.
Hej alla och tack för era tankar och åsikter:)
Kan ju berätta att nu är min värk tillbaka:(…en molande värk i hela kroppen och känningar i nacken upp i huvudet. Sååå, hade alltså ett långt uppehåll i värken men den är nu tillbaka ihop med dimsynen som slår till emellanåt.
Mina besvär har jag bara haft i ett år och värken plus alla andra symptom har jag haft ihållande i hela tiden fram till för någon månad sen då uppehållet kom, men nu är alltså värken tillbaka. De andra symptomen jag har är dimsyn, trötthet och magproblem (IBS) men jag har inte problem med minnet eller att jag tappar saker. Det kanske är med fibro som med vissa andra sjukdomar och besvär att man kan ha det i olika svår grad…vad vet jag?
Är i alla fall oerhört tacksam att jag inte har så svår värk att jag inte kommer upp ur sängen på morgonen eller inte klarar av att arbeta ens på deltid (vilket jag gör). Jag känner verkligen med alla er som är svårt sjuka i fibro och hoppas verkligen att samhället kommer att bli bättre anpassat för er och att förståelsen för er situation kommer att förbättras avsevärt.
Varma hälsningar Katarina/Florissa
Fibro är ju en otroligt individualiserad diagnos. Dessutom ett syndrom och ingen sjukdom. Jag läste någonstans, fråga mig inte var för det har jag glömt, att man visst kan vara smärtfri under perioder. Det är inte BARA smärtan som utgör diagnosen utan det är en del och det är det som de flesta förknippar. Man kan gott och väl vara smärtfri, men ha Triggerpunkterna, dimsyn, trötthet och så vidare.
Och det har gjorts forskning i hjärnan på fibropatienter där det visat sig vara galet i kemin i huvudet.
Grattis!!! 
Det låter härligt, tänk att vakna på morgonen kliva ur sängen utan att börja med att sträcka sig efter värktabletterna!!!
Så njut så mycket du kan!!!