Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 4879 ggr
iyut
2011-01-09 05:11
0

nack operation

hej,var på nackoperation två mån. sen.,har ännu poblem med finger(lillfingret på båda händer ,domnar)samt yrsel tidvis. Tacksam för svar utav likn.

[Maine]
2011-01-09 11:02
0

Vad för slags operation var det? Inte för att jag har op mig, men jag har också "fel" på nacken, så jag är bara lite nyfiken..

Har du frågat läkaren? Sa de något innan op om hur lång tid det kan ta innan besvär försvinner? OM de nu gör det..

mongu
2011-01-09 12:48
0

Tycker du ska prata med den ortoped som opererade dig.

För du har säkert nåt återbesök inbokat eller kommer att få eller hur?

Sen är det inte lång tid med två månader och om du hade besvär innan operationen med domningar så tar det lång tid att läka.

Själv opererade jag mig i ryggen i maj 2010 och dessa domningssymptom kan ta upp till ett år innan man vet om de försvinner överhuvudtaget.

Det ska läka och de nervtrådar som varit påverkade innan operation tar tid på sig att bli som innan om de blir det alls.

Så ring och prata med läkaren som opererade dig eller nån annan på samma klinik.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

fibro44
2011-01-10 10:23
0

Hej!

Nu blev jag nyfiken. Jag har gjort en nackoperation för snart 3 månader sedan. Jag har/hade domningar ut i fingrarna liksom du. Mina har försvunnit lite grann men jag har fortfarande känningar. Jag har fått mycket mera muskelvärk i fibron efter operationen men det har man förklarat med att smärtsystemet i hela kroppen är fortfarande överbelastat pga att jag nu har en ny ställning på ryggraden som hela kroppen måste vänjas om vid. Till mig sa neurokirurgen att man inte kunde utvärdera läkning efter operationen och hur bra man blir förrän mellan 6 månader och ända upp till 1 år. Enligt honom har jag upp till 80% chans att bli mycket bättre än tidigare…

mongu
2011-01-10 11:33
0

# 3 Det låter som det jag fick höra efter min ryggoperation med läkningstid osv.

Sen att det blir mer känning av fibron är också nåt som jag blev varnad för innan. T.o.m. så sas det att det var riskabelt att operera nån med fibro eftersom det kan om det vill sig illa bli så mycket mer värk än innan.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!