Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 3967 ggr
[Maine]
0

Känner mig lite egoistisk

Jag längtar nämligen till den dagen då både skola och jobb börjar igen efter helgerna!

Att kunna göra allt i sitt eget tempo igen.. Att kunna må bättre, och det går åt mindre medicin..

Nu när alla är hemma så blir det att man gör allt som ska göras på några timmar på förmiddagen, sen är jag slut resten av dagen.

Fast det är klart.. i vissa ögon så gör jag ju ingenting om dagarna, när jag är ensam hemma heller.. jobbar man inte så är man bara hemma och latar sig, sitter vid datorn och tv:n.. det förväntas att man ska städa och hålla snyggt hela dagarna. Varför är man sjukskriven månne?

Sådär.. lite småklagande från lilla mig!

Tycker att det är skönt att juldagarna nu är slut, nu ser jag fram emot nyår, och hoppas att man gör något kul, och inte bara sitter vid varsin tv igen, som alla helger och väntar på att få hämta hem ungdomen från fester.. Flört

Krogliv är inget för mig, men jag ska kolla i lokala tidningen, om det kan finnas något annat skoj att åka på. Uteliv en kväll vore härligt, men det kan man få sota för några dagar efteråt, men man får ta sina smällar ibland.

Ha det, alla ni därute! Cool

Rita-S
0

jag förstår kjänslan! Det känns lite likadan varje gång jag hälsar på släkten, ett evig resande hit och dit för alla vill hälsa på och då är det ju självklart vi som skal åka som pingisbollar överalt. Eller hur?

Nyårsafton föredrar jag att fira hemma, jag vill vara när mina djur om något skulle hända så jag iaf har en chans att få dom ut om någon idiot skickar rakett inn mitt fönster. Men vårat grannskap nu är bra, av mina granner är det ingen som skickar raketer med mer än en öl till middagen tidligare på kvällen inombords, eller dom är helt nykter. Så nu känns det tryggare, men jag vill ändå vara hemma :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

sighni
0

Maine, Jag förstår dig.

Tråkigt om det blir för mycket alkohol och det blir det ju på många håll.

Tack och lov dricker inte min gubbe. Han är nykter alkoholist som det kallas för. Vi tycker också mest om att vara hemma och jag skulle inte heller vilja lämna mina djur ensamma på nyårsnatten. Nu smäller det inte så mycket här (för det mesta) och definitivt inga stollar som skickar raketer genom fönstrena! Förvånad Är dem inte kloka?

Men i alla fall.

Hoppas, Maine, att ni hittar på något kul!

[Maine]
0

Hemma förtärs det inte mycket alkohol, snarare för lite.. ;)

Det hade varit kul att röja lite för en gångs skull, men jag tycker ibte det finns just nåt kul att göra ;)

Nej, det blir nog en lugn kväll, och vara chaufför, alltid skönt att få hämta hem tjejen!

[Maine]
0

Mera klagomål.. Flört Blir så trött på den andre ibland. Så fort man blir oense om något så dras det upp: Du jobbar inte så du ska bara vara tyst.. ska man behöva be om ursäkt för att man har värk?

Rita-S
0

Nej värkligen inte! Och det är rejält oschysst att dra upp din sjukskrivning i et gräl tycker jag. Dårligt spel, låg stil!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

[Maine]
0

Jag är van.. "du gör inget, du är lat, du jobbar inte ens, bara hemma och gör inget". Vet inte om det är lite avundsjuka, då det är mycket och stressigt på hans jobb. Men jag stänger till, för jag vet ju hur läget är! Flört vanligt hushållsarbete med tvätt, matlagning och plock räknas inte..

Ibland kan man ju inte låta bli att önska att de som beter sig så, själva ska få känna på lite värk.. *småelak* Cool

Så kan det vara när man inte är liggandes varje dag.. Det är bara synd om såna personer som inte vet vad empati är.

Rita-S
0

Jag tror jag skal gå hem och pussa gubben litet ekstra i kväll, för han är inte så.. men visst förstår jag att du känner det vore bra om dom fick uppleva din vardag en liten stund.. det vore ju drömmen om man kunde göra så i bland..

[Maine]
0

#7  Det tycker jag absolut att du ska göra! Glad

sighni
0

Maine. Det där låter ju inget kul. Så ska man inte behöva ha det. Det gör en inte friskare! Har han fått riktig information om vad din sjukdom innebär? Bäst vore om någon kunnig inom sjukvården kunde prata med honom. Han undrar säkert en hel del annars finns det broschyrer för anhöriga hos i alla fall fibromyalgiförbundet. Be honom läsa den.

mongu
0

Är väldigt glad att min man inte gör så han är mycket förstående över att jag inte mår bra.

Du ska inte behöva ha det så, det gör ont i mig att läsa.

Kram till dig!

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[Maine]
0

#9 haha.. Nej han är inte det minsta intresserad av mina sjukdomar ;)

De bara finns där liksom. La en broschyr och mitt sjukintyg under näsan på honom en gång, han tittade till, sen var det inte mer med det. Jag är van vid att sköta mig själv, och ber bara om hjälp i nödfall. Det finns de som är empatilösa, och jag har en av dom ;) det är bara ibland jag blir frustrerad, men det går över, det är mer synd om dem dom ibte kan förstå, än om mig.. ;)

#10 tack!

sighni
0

#11 Det låter ju inte så kul. Intresserad eller ej. Han ska i vilket fall bemöta dig med respekt. Instämmer med #10.