Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 5846 ggr
[Maine]
0

OT - Hur äter du din ostkaka?

Ja, det kanske är en lustig fråga, men jag kom att tänka på det när jag tog mig en bit nyss..

Själv äter jag den kall, men lingonsylt och mjölk..

Hur äter du din ostkaka?

Rita-S
0

jag äter den på så vis att jag låter bli Tungan ute Men skämt åsido, jag klarar inte av den svenska ostkakan. Den är i min munn aldeles vidrig och smakar äckligt. Tyvärr. Skulle gjärna gillat den. Min karl gillar den då han gillar _ALT_ av ost, men jag klarar inte med den.

Den mer krämiga varianten från USA med kexbotten, vispad grädde blandat med krämost är bra mycket bättre, där föredrar jag att använda krämost med mandarin eller appelsin, och sen lite appelsinmarmelade på.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

ophelia
0

Ljummen med vispad grädde och jordgubbssylt

//Sylvia

pia63
0

Ljummen, vispad grädde - och helst hjortronsylt

..annars bara grädde

*MMmmmmmmums*

[Maine]
0

#1  Är det Philadelphia (cheesecake) du tänker på? Det är bara jag i familjen som äter ostkaka.. synd för dem, för då får jag allt för mig själv! Flört

Många som gillar grädde.. jag gillar varken för sött eller för fett.. lingonsylt är min favorit då den inte är för söt. Till pannkakor så har jag gärna lingongrädde.. (familjen skriker högt då.. hehe)

Rita-S
0

#4 ja något i den stilen ja :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[Maine]
0

#5  Älskar alla sorters cheescake och kladdkakor mm.. usch, nu låter jag som en riktig godisråtta! *ler*

TjockaBerta
0

Varm med vispgrädde och jordgubbssylt!

>>>Malum domesticum<<<

[Maine]
0

Jag ligger i underläge…. Flört

Mamadragon
0

Jag äter ostkaka på så vis att jag öppnar paketet mkt sent på kvällen när ungarna somnat och tar en bit, ljummen m hallonsylt och grädde.

För när ungarna väl får syn på att det finns ostkaka i huset så får jag vara GLAD om jag ens får slicka paketet rent Obestämd

Får väl skylla mig själv som lärde dem äta det  antar jag :)

Tar livet med en klackspark...NÄR jag orkar sparka överhuvudtaget vill säga...

"Aliquando et insanire iucundum est"

mongu
0

Kall eller varm det spelar ingen roll och jag vill helst ha svart vinbärssylt till. Det är så gott.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[Maine]
0

Har aldrig ätit sådan sylt..  låter gott!

mongu
0

Den är jättegod kan rekommenderas

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Blomfrun
0

Jag gör min egna ostkaka och den blir mycket mindre söt så den vill jag gärna ha ljummen med jordgubbssylt eller salmbärssylt samt grädde till.

[Maine]
0

Vad är salmbär?

anki1
0

Den ska vara lite värmd med vispgrädde (vispad) och sylt.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

[Tassy]
0

Jag äter bara äkta hälsingeostkaka, de andra ostkakorna är ju bara för hemska Skrikandes

Jag äter med varm hjortronsylt (egengjord) och vaniljglass.

Blomfrun
0

#14 Salmbär är ett bär som växer vilt på Gotland. Smakar och ser ut som en korsning mellan hallon och björnbär.