Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: godmorgon-hörnan
Läst 2388 ggr
Rita-S
0

Ny sajt hypermobilitet

Våran förra Medarbetare Tassy har nu startat en sajt om hypermobilitet!
Ni hittar sajten här :)

Lycka till Tassy!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

Chestnut
0

Vill passa på att välkomna alla in, är väldigt vanligt att man har fibro som diagnos men i själva verket har en överrörlighetssjukdom…

Så vi har en hel del gemensamt! Skrattande

/Amanda, Medarbetare på hypermobilitet iFokus

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
0

Tack för reklamen Rita! Skrattande

Fibrosajten och Hypermobilitet har väldigt mycket gemensamt, systersajter kanske? Skrattande

Rita-S
0

Det kan man nog säga, då många med hypermobilitet får dras med mycket av det samma som fibrisar! :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

[Tassy]
0

oja, och ibland har man dessutom bägge diagnoserna. Tyst ajsing!

pia63
0

Min dotter lider av överrörlighet, men har även reumatiskt .. vilket gjort att läkarna ine helt tagit hennes reumatism helt på allvar

( samt skyllt en del annat på att hon är så rörlig!)

Först nu efter att jag tryckt på och vart tjatig , samt de själva sett hur krokiga och inflamerade hennes leder blivit på senaste tiden , börjar de inse att det kan finnas större problem än de sett/trott

Jag ska skriva ut och läsa på allt jag kan nu inför nästa besök om  hypermobilitet så jag har "lite kött på benen"  s.a.s. !

[Tassy]
0

#5 Äsh och fy säger jag bara!

Min mor är 52, och är ganska nydiagnosticerad reumatiker. Även hon har stor överrörlighetsproblematik om än odiagnosticerad. Men det är ifrån hennes sida i släkten som mina besvär kommer.

Nästan alla på mammas sida är reumatiker, och flera stycken även på pappas sida, så jag har nedräkning Obestämd än är reumaproven negativa på mig.