Sämre av Lyrica?
Jag fick Lyrica utskrivet på smärtkliniken för fibrosmärtan och för att jag skulle sova bättre. Men jag tycker inte att jag sover bättre, nästan tvärtom och så har jag fått mycket ondare i nacken och axlar sen jag började med den.
Jag har ju i och för sig bara ätit den i en vecka nu, kanhända att det blir bättre så småningom.
Jag undrar bara om någon har haft samma erfarenhet av Lyrican och om ni som äter Lyrica, hur går det för er?
Jag äter också Cipralex, men jag tycker nästan att jag känt mig bättre i psyket sen jag började med Lyrica, men smärtan har som sagt blivit bra mycket sämre. Suck
Jag får ta oxycontin ibland, för det är stunder som jag bara inte står ut. Men jag skulle vara så glad om jag slapp ta den utvägen, men vad gör man?
Carpe Diem….Fånga dagen

Jag har provat lyrica. Jag kände mig berusad så jag slutade med dem. De är visst narkotikaklassade eller så var det förslag om det. Minns inte riktigt. Hur som helst ingenting för mig!
Jag har ätit Lyrica för neuropatisk smärta. Det hjälpte inte och nu var det ju inte för rätt ändamål då jag inte har neuropatisk smärta heller
men det var vad man trodde då.
Jag höll ut i flera veckor men hade en fruktansvärd yrsel så jag slutade med den eller rättare sagt trappade ner för att sluta.
Däremot har jag hört många som lovordar denna medicin som rena underverket så det kan nog vara väldigt individuellt.
/Maria
jag har ätit lyrica över ett år, och jag tycker att den hjälpte bra det mesta av smärtan och mycet av oron. Jag tar den tillsammans med tramadol retard 100 mg. jag var lite yr i början av behandlingen men sen blev det bättre. Jag tar den fortfarande fast jag har minskat ner lite på den. jah har varit uppe i 400 mg, men nu bara i 200 mg. Den bivärkan som jag fick som kanske inte är så rolig, var att jag har gått upp rätt mycket i vikt av den. Men nu tycker jag att det överväger att man får må bättre.. jag har ochså värk i min nacke lyrican hjälper mej inte helt från den smärtan. Du har ju bara ätit den i en vecka det tar längre tid än så att veta om den hjälper dej. Så fortsätt med den ett tag till man mår alltid sämre i början av en medicin. lycka till och god jul.

God fortsättning på er och tack för svar!
Jag har inte märkt egentligen någon skillnad på smärtan än med lyrican, men däremot så blev jag bättre i psyket på en gång tyckte jag, som jag skrev förut. Jag har lite mer vilja och ork nu och allt känns lite ljusare
Jag har inte haft några biverkningar alls och det är ju skönt! Jag äter endast 50 mg, men jag är ju förstås livrädd om jag måste öka på, att jag ska gå upp i vikt. för det VILL jag verkligen inte..åhh, så jobbigt! Har inte vågat ställa mig på vågen än..men nu har det ju också varit jul och då vet man ju med sig att det kan bli en och annan övervikt av maten!
#3 jag har också fruktansvärda smärtor i nacken och dom tycks finnas där konstant. Jag får väl ge det lite mer tid och hålla tummarna!
Gott nytt år på er!
Carpe Diem….Fånga dagen

Jag tror att det är för tidigt att helt kunna säga om du får nån hjälp med smärtan eller inte. Det kan ta lite längre tid så om du orkar försök håll ut.
Om du behöver öka dosen så ska det göras mycket sakta.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jag har använt Lyrica och fick en annan biverkan som gjorde att jag fick röda brännskade liknande upphöjningar på benen som varierade i storlek och kliade fruktansvärt.
Finns nog många olika biverkningar med den medicinen.Tilläggas kan att jag dessutom ha artros i händerna.