Klarar inte ett varmt skönt bad..
..detta har jag upptäckt på sistone. Efter badet blir jag alldeles het och känner en allmän olustkänsla, lite yrslig kanske. Svårt att sätta fingret på det hela. Fler som känner så?
Men det blir duschar i fortsättningen
Har inte direkt fått diagnosen fibro, men på senaste besöket sa läkaren att jag hade lite fibro, och när jag sorterade journalkopiorna från FHV, så stod det tydligen redan i april i år, att jag uppfyllde alla kriterier för fibro..
Det är väldigt intressant att läsa journalkopior, man blir både positivt och negativt överraskad..
"har lite fibro" ?
Kan man uttrycka det så? 
Nå, angående badet, du kanske ska prova att inte ha fullt så hett vatten?
Haha.. ja, lite fibro.. men jag såg ju själv i journalen att jag uppfyllde kriterierna. Men på sjukintyget skriver hon myalgi.
Har testat med mindre varmt, men då blir det fisljummet, så det går inte. har absolut inte för hett! När jag duschar, så trivs jag bäst med så svalt som möjligt, helt tvärtemot de andra.
Kanske besvarade på frågan själv där faktiskt? *funderar*

Här är en som är likadan…
Jag kan heller inte bada, mår precis som du beskriver. Så jag duschar jämt. När man träffar och pratar med folk, kollar de alltid på en konstigt när man säger detta… de flesta tror att fibro och reuma "patienter" mår allra bäst av värme / varma bad…
Så, Maine. Vi är inte ensamma om detta!
Trodde nästan det var inbillning.. det här har börjat den senaste tiden.. iofs så badar jag ju inte direkt i karet på sommaren (inte i sjön heller), så jag märkte ju inte det då. Jag tycker helt enkelt att det är skönare med så svalt vatten som möjligt.. Hmm, kanske klimakeriehormonerna som spökar? *fniss*
Jag mår bra av att ligga i varmt vatten, men har tyvärr inge badkar, så jag måste duscha. Åker ibland och lånar syrrans badrum :)
Dagar då jag är riktigt öm i huden känns det som nålar kommer ur duschstrålarna, fyyy vad det gör ont.
Men annars funkar duschen "sådär" 

Vad "skönt" att höra att det finns andra som jag, har inte träffat/hört någon som upplever samma sak.
Maine, jag hoppas inte det är klimakeriehormonerna, jag är nämilgen inte ens 30 
Fibro, det du skriver om att duschstrålarna kan kännas som nålar, det har jag också upplevt. Men jag känner att det får jag stå ut med då det brukar kännas mjukare i muskler och leder efteråt, men ibland kan det vara en pina.
Nejdå, men det hade varit bra att skylla på hormonerna..