Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettövrigt-smärta
Läst 4334 ggr
Pysselkiisen
2010-12-07 06:54
0

Blåsproblem?

Vet inte om detta är ett problem jag fått pga min fibro men jag tror det och då kanske jag inte är ensam om det? Kanske finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig dessutom?

Det är nämligen så här att jag börjat få problem med att tömma urinblåsan ordentligt, speciellt de dagar som jag hat extra ont i ländryggen. Vet ju att det är här som nervtrådarna som styr blåsans funktion bland annat utgår ifrån. Kan det ha ngt samband?

Vissa kvällar kan jag få sitta i 20-30 minuter och kämpa för att få en känsla av att blåsan är tom innan jag vågar gå och lägga mig. Har ännu inte haft några bekymmer med inkontinens men man är ju lite orolig för att en sak ska leda till något annat. Det senaste året har jag tex haft ett 10-tal UVI vilket ju inte är så konstigt om blåsan inte töms ordentligt. Har läst om ett läkemedel som ska kunna förhindra uppkomst av UVI och har bett min läkare att få prova men han säger bara att han vill avvakta med det.

Tacksam för alla råd och tips!

"Om du alltid gör vad du alltid gjort
så kommer du alltid att ha det som du alltid haft det"

Jag bloggar om pyssel och virkning: Livet som Pysselkiise

Min blogg om livet med fibromyalgi: Me, myself and fibro

Min Fotoblogg: My Nikon and I

- medarbetare på Amigurumi iFokus -

[tantleen]
2010-12-14 13:02
0

Jag har problem med tömning av blåsan men det beror på att jag tar tryptizol som ger den biverkan.

Ett tips är att sitta bakvänt på toaletten,alltså att du tittar in i väggen.

Låter helt tokigt (jag vet)Flörtmen det fungerar faktiskt.

KramKyss

pia63
2010-12-14 13:36
0

Pratade för ganska länge sedan med en person som höll på med zonterapi osv , och han frågade mej om hur jag hade det med att kissa.. jag måste sett förvånad ut för han  nämde just att många med fibro verkar ha det problemet , vad han stött på !

Det med bakvänd på toa har jag aldrig hört… Måste jag ju testa ;).

mongu
2010-12-14 15:03
0

Har du kollat med läkaren med tanke på dina ryggproblem. För har man besvär med ryggen kan man få besvär att kissa och tömma blåsan.

Är det pga ryggen som det uppkommer så kan det va läge för akut operation.

Fick själv besvär med blåsan när min rygg var som sämst. Det gjorde att jag fick tid snabbt för min steloperation och dekompression.

Så jag tycker du ska ta och kolla det med din läkare.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Pysselkiisen
2010-12-14 17:43
0

Tack för alla tips och råd. Hade en läkartid idag där jag tänkt ta upp problemet men av någon anledning hade han missat att jag skulle komma och befann sig hemma! Hoppas jag får en ny tid snart!

Hoppas verkligen inte att det beror på någon nervkompression i ryggen, utan att detta kan lösa sig utan op.

Återkommer med update :D

"Om du alltid gör vad du alltid gjort
så kommer du alltid att ha det som du alltid haft det"

Jag bloggar om pyssel och virkning: Livet som Pysselkiise

Min blogg om livet med fibromyalgi: Me, myself and fibro

Min Fotoblogg: My Nikon and I

- medarbetare på Amigurumi iFokus -