utan läkare:(
Jag har fått hjälp av en psykiatiker med att få utskrivet cymbalta och klomipramin mylan för att se om de kunde ha ngn effekt mot värken. När jag träffade honom verkade allt så positivt och när cymbaltan inte fungerade gick vi på klomipraminen. han sa då att om inte den här heller fungerar så provar vi nästa och nästa tills vi hittar ngt som hjälper dig.
kändes ju super tyckte jag eftersom läkaren jag har på v.c inte har hjälpt mig ett dugg, utan bara skriver ut starkare smärttabletter som inte fungerar och inte vill lyssna när jag säger att jag aldrig haft så ont innan. hon säger bara ja du har ju din diagnos och det enda vi kan göra är att prova med starkare smärttabletter..
nu i torsdags hade jag telefontid med psykiatikern för att följa upp hur klomipramin fungerat, dessa har inte hjälpt och det sa jag varpå han svarar att ja men då får du vända dig till vårdcentralen och få hjälp nu avslutar vi vårt samarbete här. jag blev paff och väldigt uppgiven och ledsen.
Nu vet jag inte vart jag ska vända mig för att hitta en läkare som lyssnar på mig och som kan hjälpa mig. jag vill inte tillbaka till den gamla läkaren på min gamla v.c.

En privat läkarekanske kan vara något? Eller byt läkare på vc. Det harjag gjort,och jag fick ettbättre mottagande.
Är själv i liknande situation på VC med flera läkare som inte tror på mig. Fick ändå sista läkaren jag träffade att skicka remiss till reumatologen iof mot hennes vilja mer eller mindre. Men who cares det var min vilja och jag fick som jag ville
.
Jag hade bytt VC om jag inte fått en remiss.
Har du inte möjlighet att byta VC?

Det är jättetråkigt att man liksom straffar ut sig om man inte blir hjälpt av det läkaren föreslår. Då borde läkaren fundera ut varför man inte upplever någon förbättring och ändra medicineringen. Alternativt skicka patienten vidare till någon som läkaren tror kan hjälpa.
Det är hopplöst att vara tillbaka på GÅ efter att snurrat runt ett varv.
>>>Malum domesticum<<<
tack för era svar!
Jo jag har säkert möjlighet att byta v.c det är bara det att jag inte riktigt vet vart jag ska vända mig.har stött på många läkare som inte lyssnar. Var hittar man en läkare som tror på fibro och som vill hjälpa en liksom? jag fick diagnosen för 2,5 år sen och v.c skulle ta hand om mig, vilket den läkaren inte gjort och nu när jag blivit sämre behöver jag någon som vill hjälpa även när det finns en diagnos och ett svar på varför jag har ont.
#1 vad bra att du fick ett bättre mottagande av din nya läkare. Jag ska försöka ta tag i det, ska bara orka först..
#2 Skönt att du fick din remiss, hoppas det inte är allt för lång väntetid!
#3 ja man önskar verkligen att de ville ta sig tid men en och föröska hjälpa en när medicinering inte fungerar… som sagt att stå på GÅ igen känns inte så kul..
#4. Har fått två olika remisser skickade. En till neurofysilog (tror det hette så) och en till reumatologen. Till neurofysilogen är det 5-8 månaders väntetid och till reumatologen vet jag inte.
Fast jag fick ändå min vilja igenom med remisserna. Jag har ju sprungit hos flera olika läkare sedan sommaren -09 så jag är bara glad att få en tid.
#5 det låter ju bra! Att du blir skickad till två olika ställen så att de kollar ordentligt liksom
Jo det är klart, har man väntat länge och klyddat med många olika läkare så kan man stå ut med lite mer väntetid när det gått framåt!
stackars dej!!! fibro tas på alvar av reumatuloger det kan jag lova dej,då jag varit patient på reumatikersjukhuset i Spenshult sedan 10 år tillbaka,och då fick jag diagnosen ledgångsreumatism,,blev jätte dålig förra sommaen och då fick jag ännu en diagnos,fibro myalgi,som nu är klassad som en reumatisk sjukdom(mjukdels reumatism) Svårt för dej när du inte får hjälp av läke eller inte blir trodd,då mår man ju ännu sämre,hoppas du kan byta läkare,,,du kan gå till vilken privatpraktiserande som helst och ändra ditt vårdval.Lycka till.
#7 tack för omtanken! jag har fått tips av min sjukgymnast om en läkare som tydligen ska vara bra, så så fort det lugnar sig i skoln och jag har mer tid över ska ringa och boka tid hos honom och hålla alla tummarna att han är bra och kan hjälpa mig!
önskar dej lycka till,hoppas du får en av dessa läkare som verkligen förstår vad du går igenom.
#9 tack så mycket