Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 3184 ggr
Sylvaa
0

Hur ska jag orka?

Halloj!

Jag har en underbar man som har blivit hjärtoperad, och jag har varit vid hans sida sen dagen han blev inlagd. Det har tagit hårt på mig, men det måste jag ju bortse ifrån, skönt att allt gick bra och nu är han hemma. Men.. han får inget göra dvs lyft osv, så nu förstår ni hur jag har det: snöskottning, bära in ved, städa, bära tunga matkassar osv osv och dessutom finnas vid hans sida och stötta honom OCH jobba mina 50%. Tror ni redan vet hur det gick, jag var tvungen att sjukskriva mig veckan som gick, jag har värk, värk och åter värk och det börjar även sätta sig på psyket. Så: vad gör jag nu? Jag orkar inte jobba just nu. Min läkare har jag 15 mil härifrån, skulle såå gärna vilja träffa honom men jag kan inte sätta mig i bilen o köra själv dit ner. Och inte vet jag om det finns ngn bra läkare på vår vårdcentral som förstår hur vi med Fibro har det. Snälla! Har ni ngt bra råd eller tips till mig?

Kram

- Var mot andra som du vill att de ska vara mot dig -

Rita-S
0

jag skulle ringa och prata med vårdcentralen och höra vad dom säger iaf. Det är värd forsöket att kolla upp någon av läkarna där som det är för dig i nuläget, om du ringer i förhand och pratar med dom så kan du iaf bättre fundera om du vill eller ej! :)

Skulle gärna gett fler tips, annat än att kolla med granner och kompisar att hjälpa dig i denna tunga tid har jag tyvärr inget bättre tips att komma med .. en kram får du iaf!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

mongu
0

Förstår att du har det jobbigt. Har själv varit i den situationen med hjärtopererad man, så jag vet vad du går igenom.

Tycker nog också att du ska prata med vårdcentralen om allt detta. För dom har säkert nån som du kan få hjälp av.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!