Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 4690 ggr
witch
0

Medicinering

Undrar vad ni har/har provat av mediciner? Jag har så hemskt ont nu, vet knapt vart jag ska ta vägen…. :( Tar tramadol depot 100mg 1+2 men det räcker tyvärr inte alls såhär års… Hjälper litegran om jag tar mer men inte så mkt och jag vågar inte ta så mkt extra…

Undrar om det finns något annat jag kan prova? Rena smärtstillande mediciner, INTE antidepp, epilepsi osv för där har jag testat alla som finns och jag tål det absolut inte… NSAID tål jag heller inte tyvärr.

Kanske något som har liknande verkan som tramadol fast liiite annorlunda så att kroppen  får en ny impuls sas…

Chestnut
0

Har du testat Citodon? Är ungefär likvärdigt med Tramadol men verkar på ett helt annat sätt.

Med vänliga hälsningar
Chess

farinen
0

birger fagher någon som vet något???

tinaja
0

Jag tar Tiparol OD 200 mg som verkar 24 timmar. Tar samtidigt 2 st Panodil Extend 625 mg på morgonen och får ta 2 st Panodil upp till tre ggr per dygn. Att bara ta Tiparol eller Tramadol tror jag inte skulle fungera. Har dessutom haft Somadril att ta till när inget annat hjälpt men de har tyvärr dragits in. Hittar ingen likvärdig medicin och det är jobbigt. Tacksam om någon har förslag på det.

Chestnut
0

#3 Det enda jag hittade efter en snabbkoll som kan jämföras med Somadril är Norgesic. Dock är läkarna väldigt försiktiga när det gäller sådana läkemedel.

Med vänliga hälsningar
Chess

TjockaBerta
0

# 3

Somadril är det enda som fungerat för mig också. Jag fick Paraflex utskrivet istället men det är inte alls lika bra.

Jag har kollat lite och Somadril finns att köpa i andra länder fortfarande.

>>>Malum domesticum<<<