Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 4263 ggr
vino
0

Vårdcentral kontra Företagshälsovård

Hur upplever niatt ni blivit bemötta nisom har varit på båda ställena? Vårdcentralen, därsa läkare bara attjag skulle träna, gavmig kortisonsprutor några gånger. jagbad sedan själv omatt få komma till fhv.

Jag tycker att fhvär bra, de utreder ordentligt, undersökerordentligt, och skriver bra intyg. första gången jagskulle dit så var jag räddatt de skulle jobba å företagetsvägnar, men så var detinte.

Nu harjag lite fibro enligt fhv, ochnär detta började för ca femår sedan,så satt deti huvudet enligten personalledare som pekade på sitthuvud när han sa det..

Nu känns detbra att kunna pekanäsa åt dem! Flört

fibro
0

Jag tycker FHV är bättre. Som du säger blev även jag bättre utredd där och sen överförrd till en enhet där de utredde ännu grundligare för att få rätt rehab och hjälp. Där fick jag mina diagnoser sen.

På VC rycker läkarn bara på axlarna och börjar babbla helt annat än det jag sökt för.. Fibromyalgi vill han ens inte höra namnet på…

vino
0

nej jag fick ungefärsamma sak när jag frågade om fibro, samma medsjukgymnasten. myagi har jag allt, men nusa läkarenäven att jag hade lite fibro.

fhv är guld värda!men man kanfå tjata för att få kommadit..

Mamadragon
0

Jag upplever också att FHV är mycket bättre. De tog mig på allvar, och sorterade inte in mig under avdelningen för hypokondriker vilket VC gjorde. Kan väl iofs bero på att när man gick till VC för div olika krämpor o lidelser så fick man olika stafettläkare hela tiden, som bara såg just det man sökte för DEN gången. På FHV hade de EN läkare. Efter att jag varit där några ggr för olika saker började han kika på ALLA olika saker jag sökt för under åren och såg ett sammanhang….

Tar livet med en klackspark...NÄR jag orkar sparka överhuvudtaget vill säga...

"Aliquando et insanire iucundum est"

vino
0

Visst är dethärligt att få träffa läkare som lyssnar påen!?

Mamadragon
0

ohja, synd bara när denna underbara läkare går i pension vid årskiftet, då slutar nämligen hans personal också och företaget hyr in nån annan slags FHV… Men jag har tjatat mig till en "fast" läkare på VC nu faktiskt. Ska få träffa honom/henne nästa månad och prata igenom det hela. Kan bli spännande. Första gången jag träffar en "fast" läkare på VC Förvånad

Tar livet med en klackspark...NÄR jag orkar sparka överhuvudtaget vill säga...

"Aliquando et insanire iucundum est"

hoppetossan
0

Så bra att det fungerat för er med fvh! tur att höra att de faktiskt gör sitt jobb ibland!

Jag har tyvärr inga bra erfarenheter från fhv allsRynkar på näsan hon trodde inte på diagnosen fibromylagi som jag fått via smärtrehab innan det blev tal om att få hjälp därifrån. hon "hjälpte" mig att förlora jobbet och jag hade inget stöd alls på mötena med FK och cheferna på mitt dåvarande jobb. det värsta var när hon sa till mig att:"när du träffar en man, gifter dig och får barn så kommer du glömma att du har ont" jag blev så chockad att jag inte kom för mig att svara utan bara tackade för mig och gick, ilskan kom när jag kommit hem till mamma och berättade vad hon sagt…

har inte fått mkt hjälp från vc heller, läkaren där skulle ta över min behandling efter smärtrehab för 2 år sen men hon har inte varit ett dugg engagerad utan bara sagt åt mig att äta smärtstillande. fick mina cymbalta via psykiatrin..

vino
0

#6  så tråkigt fördig.

Jag harsambo, ochtonåring och glömmer knappast smärtan. Det är ju nujag har den!

men jagförstår dem som inteförstår oss som haront, jag förstod intedet heller förr hurilla det var meddem som hade så ont. Nu pladdrar jag..Flört

hoppetossan
0

jo, jag kände mig väldigt förödmjukad att hon trodde att jag bara hittade på smärtan och låtsades vara sjuk..vilken 22 åring vill bli av med ett arbete hon trivs med och hittar på en sjukdom?blev så arg att hon trodde det om mig som inget hellre ville än att kunna fortsätta jobba!

precis, du har allt det och har ändå smärta.

hehe, jo man kan förstå att människor inte förstår hur det känns för oss med värk, men hon är ändå läkare och ska visa respekt mot patienterna även om hon tror att de hittar på..som läkare får man inte behandla en patienter på det viset..

mongu
0

Alla läkare är inte så förstående. Träffade en på min FMU som var hemsk. Efteråt har jag hört andra som också träffat just denna läkare och kan ni tänka hon hade kört exakt samma race till henne.

Att om vi bara gjorde si eller så skulle vi bli så pigga och friska så det kunde vi aldrig tro.

Men det är hemskt när vi råkar ut för dessa vilken yrkesroll dom än har. Ingen ska behöva ta skit.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

farinen
0

någon som vet något om birger fagher????