Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 6012 ggr
shintaida
1

Någon som har morfinpump?

Finns det någon som har en morfinpump inopererad?

Jag skulle fått det. Men jag flyttade till ett annat landsting och sen flöt det liksom ut i sanden.

Ska ta upp det med läkare igen. För jag har 9 olika smärtstillande mediciner. Bl a morfinpreparat. Dock inte ren morfin.

FunnyFlyer
0

Hej!

jag har inte en morfinpump med däremot norspan plåster.

vad äter du för mediciner ? MVH

shintaida
0

Usch, jag har ett helt apotek nu! Tyst

Alvedon - mot "Svenssonvär", Ibumetin - mot inflammation - Citodon - när värken blir värre och mot migrän, Doloxene - mot VÄRRE värk, Dexofen - mot VÄRRE värk, Tramadol retard - varje dag, morgon och kväll. Men Tramadolen kliar så förbaskat!

Tycker Du att Norspan-plåster hjälper?

För jag är trött på att hiva in en halv middag med tabletter varje kväll. Har även andra mediciner som jag måste ta för att kunna sova. Har PLM = Periodic Limb Movents och RLS = Restless Legs Syndrome, vilket jag har i hela kroppen efter en hjärnblödning. Sviter efter den, alltså.

Min reuma-läkare pratade en gång som hastigast, eller i förbigående, om just det plåstret.

Vore kul och veta om jag kan få slippa alla dessa värktabletter.

Min VC-läkare är bekymrad. För nu har jag såna problem med magen, att jag inte kunnat äta fast föda, som kött, sen i augusti.

Ut och in på sjukhuset för tarmar och mage.

Tänker på julskinkan! Tänk om jag måste köra den i mixern först! Uschiamej! Skrikandes