Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 5431 ggr
vino
0

OT: Boken om kungen

Ska du läsa den?

Varför?

Jag har tänkt mig att läsa den, för jag är nyfiken av mig..;-)

Sen, om allt är sant eller inte,det är en annan sak… Det är väl somatt läsa vilken tidning som helst,man får ta det med en nypa salt.

Rita-S
0

Nej har inte det. Har inget interesse för folk som vill tjäna pengar på att skapa skandaler för andra, vare sig det är kungen, nån skådis eller sångare. Kvittar om det är sant eller ej.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

pia63
0

Nej Ja tänker inte läsa de.

Skvaller och sånt är inte riktigt så intressant tycker jag

Men samtdigts å kan jag tycka att det är helt ok att granska kungen.. likväl som att de granska o kastar sej över politiker 

Han är ju statsöverhuvud .. och på så vis ansvarig för att kunna uppföra sej inför vårt land o folk ( likaså barnen i familjen ska uppföra sej okladerligt - är ju det de har mycket bra betalt för av oss -representera oss och Sverige  Tungan ute)

vino
0

Det verkar bara vara jag här som är nyfikenav mig.. Flört

Men vad jaghörde på tv:n igår så är boken nästan slutsåld.. jag väntar på min,den kommer nog nästa vecka.

Har man skelett i garderoben, såkommer de oftastfram..

Och som du #2 skriver,politiker granskas tillminsta söm,hur många ggr harde inte skrivits om,och det blivit skandaler? Alla är vi människor,även kungen.. det voreväl närmast konstigt om hanär helt perfekt, för det är ingen. Denna bok kommer då inte att gemig sämre tankar om honom,tvärtom, det visar baraatt även han är en människa somvi andra.

loppan1
0

Vill också läsa den. Tycker om skvallerSkrattande även om jag sållar bort mkt

vino
0

#4 ;-)

[Tassy]
0

Nej jag tänker definitivt inte läsa den, så meningslöst!

Låt våran stakars kung vara ifred, han är väl också människa?!

vino
0

Vilka är detsom ska låta den "stackaren" varaifred? Författarna eller läsarna?

loppan1
0

Tur att man inte är en offentlig personFlört. Jag får ha mina skelett i garderoben i fred.

[Tassy]
0

Författarna borde aldrig ha skrivit den.

vino
0

Man får väl stå för detman gjort. Det var ju bara en tidsfråga tills detblev uppdagat. Omnu allt stämmer i boken. För mig är det ontevärre än att rota i minstaprivata sak hos andra offentliga personer.

Jag ser framemot att få se enannan, mer mänsklig sida hos kungen.

shareza
0

tycker det är vidrigt att det finns de som tjänar pengar på att göra andra olyckliga!Skrikandes

vino
0

Som manbäddar får man ligga..

Sedan ärdet för mig stor skillnadom det är lögner, sådant skall man naturligtvis intetrycka. 

Vilken tur attdet finns såna som jagsom andra kantjäna pengar på.. men jagtjänar också på det. Många timmars tidsfördriv..Flört

Men det är jubara mina personliga åsikter!

[Tassy]
0

Jag förstår inte vitsen med att "avslöja dom", gräva i deras liv etc, oavsett om det är kungen, grannen, exet, sambon eller what so ever.

Hade det däremot varit något som en viktig profil hade gjort i arbetet av allvarligare typ, ja då är det väl bra att det uppdagas och reds ut.

TjockaBerta
0

# 13

Håller med. Låt dem vara ifred. De kan ju inte försvara sig heller. Ska kungen börja tjafsa med skvallerskribenter har han full sysselsättning en tid framöver.

>>>Malum domesticum<<<

shareza
0

synd att det finns folk som lägger pengar på sådan skit,,,ta en härlig spa-dag i stället

vino
0

#15  synd att detfinns folk som har synpunkter på vad andra läggersina pengar på.  Flört

shareza
0

Vino! klart man får ha sina synpunkter. men jag respektera även andras och det är ju upp till var och en vad man gör med sina pengar,kanske man utrycker sej lite skevt i srift,i alla fall  jag,var inte meningen att såra dej och hoppas du förstår det,får be om ursäkt.

vino
0

Du haringet att be om ursäkt för, jag förstårvad du menar, men kunde inte låta bli attavara på samma vis.. Fast med glimten i ögat.. ;-)

shareza
0

Låter bra(L) ha det gottFlört

vino
0

Flört

lakrits69
0

Jag ska läsa den för jag har fått den i födelsdagspresent! Har den på dasset, tycker detn är jätte bra dass litteratur så nu ska vi vad det är för någon skitbok! Foten i munnen

vino
0

#21 Har inte fåttmitt exemplar ännu… Men det blir bra wc-läsning! Och detär ju faktiskt inte bara "skandaler" som bokenhandlar om.

Tråkigt attdu inte uppskattar din present..

Linnea
0

Jag tänker inte läsa den. Jag gillar inte skvaller. Om han nu har festat med en massa tjejer och varit otrogen så vadå? Hur många andra har inte det? Det innebär inte att det är rätt men ska vi skriva om bosse i alingsås också? Nej knappast, varför är allt så intressant för att det är en känd person? Om en politiker har kört för fort ska dom typ hängas..hallå dom är inte mer än människor. Skillnad om man mördar nån och är advokat typ..

Nej men seriöst hur kan sånt här vara roligt? Hade det handlat om bosse i alingsås så hade väl ingen brytt sig för ingen vet vem han är. Skillnad på folk och folk? Jodå.

Är det intressant för att han slösar bort skattepengar? Detta är ju inget nytt, det gör dom hela tiden. Måste man shoppa för 10.000-tals kronor varje månad?

Är det intressant för att silvia får reda på hans otrohet genom denna bok? (Om det nu är så) Är detta verkligen ett bra sätt för att berätta något sånt? Hade det inte varit bättre att tala om detta personligen då om det nu är så himla sant?

Jag gillar inte skvallerpress som måste hänga efter varenda människa som har visats i tv eller annat och meddela så fort dom byter partner, gråter, flyttar, går på premiär eller något annat helt ointressant. Låt dom leva i fred.

Skynda långsamt så går det fortare.

vino
0

Nu ärmin bok på väg iaf.. Glad

pia63
0

Otroheten och dyligt är inte det jag tänker på som oroväckande när jag läser om boken … det är det att kungen är "statsöverhuvud" och att ha kontater med maffia osv i de sammanhangen är väl inte helt lyckat -ändå?!

Tyvärr är han ingen privatperson - och har inte heller valt att gå den vägen (abdikerat alltså) så då får han nog stå ut med att det skrivs o skvallras

Oavsett vad man har för åsikt om det ..

Linnea
0

Nej maffiakontakter är väl inte bra oavsett vem man är men jag tycker att folk överlag lägger sig i lite väl mycket.

loppan1
0

Om det också är sant att han gått på "klubbar" är det inte heller ok! Han är trots allt Sveriges kung och ska vara ett gott föredöme.

Som offentlig person måste man faktiskt tänka både en och två gånger på vad man gör jämfört med Bosse i Alingsås. (Tycker inte att det är okej att Bosse  går på "klubbar" heller iofFlört).

Tror att det är en del smarrigt skvaller i boken. Jag gillar skvallerGlad

Linnea
0

Menar du porrklubbar eller vanliga nattklubbar? Oavsett så spelar det ingen roll för mig. Vissa gillar porr och naket, andra inte. Låt folk tycka som dom vill.

Farwuq
0

Tänk att det finns människor som bryr sig om saken och för så mycket skvalleroch skit  vidare.
De som skriver sådant är riktiga huvudjägare, de som läser lika så.

Rynkar på näsan

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

vino
0

#29  tack, detvar snällt sagt om oss somvill läsa boken..  Obestämd

Tänk,det finns massor avhistorieböcker om kungar och hurderas leverne varit. De harhaft älskarinnor osv. Hujedamej attfolk läser om dessa kungar! Och övriga kända personersom kanske varit lesbiska osv, hurmånga sådana finns inte det?

Detär sånt som ungdomarnafår läsa omi skolan och recensera sedan. Hurpersoner varit och hur de levt. Detta blir ju baraännu en historia. Vilkenär sann.

Synd attdet finns de somondgör sig över andra. Mende kanske är perfekta? Läserinte tidningar, detkan ju stå något skvaller mm.. Flört

Farwuq
0

Att läsa är som att äta. Äter man sk*t så mår man illa, läser man det som är bra så mår man bättre.
Jag har nog med problem redan och jag vill inte förvärra det för mig. Så… jag väljer noga min "input", jag ser inte på TV och är mycket måttligt intresserad av tidningar.

"Synd attdet finns de somondgör sig över andra. Mende kanske är perfekta? "

Jag tror inte journalisterna är på något sätt perfekta, de är snarast som svin som gillar att vältra sig i dynga.

Flört

vino
0

Jagmenade inte journalisterna, de gör sittjobb. Jag tycker att detär synd att en delondgör sig över mig somvill läsa boken ;-)

Enannan diskussion är vad braläsning är. För migär det något somär intressant och roande. Och detär individuellt, jagkan absolut inte säga attnågot är skitläsning för alla. Däremotså tycker jag attdet finns urtråkiga böcker, ochdet är synd attman i skolan är tvingad attläsa vissa böcker.

För mig ärnog bibeln denstörsta urtråkiga bok, ochatt folk kan leva efterden är förmig en gåta. Men nu sätterjag punkt för andra diskussioner änboken om kungen.

Voreockså trevligt om detkunde skrivas åsikterom boken, inteom de somvill läsa den.

Farwuq
0

Jo det är helt klart att det inte finns någon universell sanning om vad som är bra resp. dålig litteratur, läsaren själv får avgöra.

Men… man kan nog inte komma ifrån att valet av litteratur till delar speglar läsaren och dennes tankevärld. Precis som den speglar journalisten/författaren.

Bibeln och många "klassiska" författare må vara tråkiga, men de speglar vår kulturhistoria och de har därför ett värde för många.

vino
0

Jo detär sant att bibeln har ettvärde för många. Detjag inte kanförstå är attdet finnsde som lever efter den till punktoch pricka dåden är föråldrad enligtmig. Men nu ärden skriften slutdiskuterad;-)

Jag harinte läst enbok på fleraår, så kungaboken blir enutmaning;-)

Farwuq
0

Läs gärna kungaboken och skriv en recension sedan.

Glad

vino
0

jag kan ialla fall sägaom den var bra eller inte. Recensionerskriver jag inte.. Flört

vino
0

Jaha.. då skulledet vara läge fören rapport då. Men såblir det inte. Har läst ettkapitel, men nu ärdet slutläst. Inte föratt boken är dålig,menför att jag har svårt atthålla i den när jagläser..

Så blevdet med den! Flört

Turatt jag kan läsa skvalleri tidningarna iaf!Cool