Svullna leder?
Har som sagt diagnosen Fibromyalgi. Blev utredd för olika muskelsjukdommar och reumatism samtidigt som fibron diagnostiserades för några år sedan. Allt var negativt.
Nu har jag fått ett "skov" med mycket värk i hela kroppen samt ibland svullna och ömmande leder. Jag har aldrig haft svullna leder innan och jag undrar om det är vanligt att ni andra "fibromänniskor" får det? Eller om det kan vara nått annat?
Sara
Jag får svullna leder.. Men jag är nog ingen bra måttstock.. Har även annat än fibro.. SLE heter det som är en reumatism som kan sätta sig i lederna.
Tror dock att man kan inflammation i leder med fibro.. du kan ju få infl. överall annars…
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Svullnad i olika delar av kroppen, speciellt i händer o fötter. Diffus känsla av svullnad i hela kroppen. Så står det i boken jag lånat av Robert Olin. Själv känner jag svullnad dels i hela kroppen ibland, men ibland just i händerna, magen.. Idag har jag kännt så i hela kroppen, mycket i benen.. Känns som jag skulle joggat, så dom är stumma.. Men jag har inte joggat inte.. Dom leder jag kan känna svullnad i är i fingerleder, handleder o fotleder.
jag sväller ofta över höfterna av nåt skäl 
sen händer det sig över knän och handled nån gong i mellan
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Sara: Jag hade ju så i höger pekfinger för ca ett halvår sen! Det gjorde fruktansvärt ont!! Och var även svullen! Det satt säkert i ett par månader.. Det var himla jobbigt! Men så en dag var det bara borta! Då trodde jag att det var typ reumatiskt eller nåt, för jag trodde inte det kunde bara vara fibromyalgi.. Men det kanske "bara" är det trots allt..
Har en läkartid nästa torsdag för en annan sak så jag ska passa på att fråga om svullnaden då oxå.
Jag är inte så förtjust i tanken att min fibro har fått fler symptom..
Sara
Många kan få nya symptom under tiden som går, medan andra symtom kan bli borta. Det är med andra ord inte sällant att man får nya symoptom äfter ett tag, som sen kanske blir borta igjen, eller andra symptom försvinner och ersätts av nya
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Just ja.. med tanke på ont
Hopi: hur är foten?
//Ida

Anterrabae: Tack för att du frågar!! Foten är mycket bättre!!! =D Nu kan jag gå utan att halta! *jippiii* Men jag har ju ont ännu, men som sagt, det är mycket bättre! Så det hjälper iaf med Naprosyn!!! (Tar 2-3/dag lite olika.. Känner jag att magen inte är helt okey, då får det bli 2.. Men nu när det börjar ge med sig så tror jag att 2 kan räcka) Jäääätteskööönt att kunna gå som "folk" igen iaf! Men kan inte gå så långt än.. då börjar jag halta.. Men det är stor skillnad redan iaf! 2 veckor har jag ätit medicinen, och det är bara ett par dagar sen det började märkas skillnad!
å vad skönt hopi! vad glad jag blir att höra att det funkar så bra..
//Ida

Tack Anterrabae! Ja, det är skönt måste jag säga! Var så grymt jobbigt när jag hade så ont så jag bara haltade.. Så jag är jätteglad nu att det är på rätt väg!! :)
Det förstår jag det. Jag gick med ond rygg och nacke nu ett par veckor.. Så fick jag min med. till slut. Nu gör det inte alls lika ont. Visst finns det kvar inte inte så ilsket. Man blir en mycket trevligare mska. 
//Ida