Rehabilitering - men hur?
Fk vill att jag ska genomgå medicinsk rehabilitering. Hur får man det? Vart ska jag vända mig? Kan FK hjälpa mig att få det?
Alla utredningar jag har gjort har slutat med en sammanfattning om vad jag behöver för slags hjälp men jag har aldrig lyckats få det fast jag försökt år efter år.
I september skrev min läkare en remiss. Jag har skickats vidare gång på gång och är nu på det sjätte stället men ännu, mer än ett år senare, har jag ännu inte fått någon hjälp alls. Sista budet är jag jag åter skickats vidare och att jag kanske kan få hjälp i januari.
Hur har ni andra fått rehabilitering? Vart vänder man sig?
>>>Malum domesticum<<<
Jag hittade själv ett företag som arbetar med smärtrehab och bad min läkare att skriva remiss dit. Det är den enda hjälp jag har fått… Tydligen måste man vara aktiv och göra läkarens jobb åt dem :(
"Om du alltid gör vad du alltid gjort
så kommer du alltid att ha det som du alltid haft det"
Jag bloggar om pyssel och virkning: Livet som Pysselkiise
Min blogg om livet med fibromyalgi: Me, myself and fibro
Min Fotoblogg: My Nikon and I
- medarbetare på Amigurumi iFokus -

Det är rikltigt som du säger. Det är patienten som ska kunna allt och känna till alla aktörerna inom vården. Läkaren brukar fråga mig vad hon ska göra. Konstigt.
När man inte orkar hålla på att jaga vård själv längre? Hur går det då?
>>>Malum domesticum<<<
Har själv ställt mig den frågan; hur frisk måste man vara för att orka vara sjuk? Sen när man faktiskt orkar ta tag i saker själv och visar framfötterna så säger FK att man inte är tillräckligt sjuk för att få ersättning! Märklig värld vi patienter lever i…
"Om du alltid gör vad du alltid gjort
så kommer du alltid att ha det som du alltid haft det"
Jag bloggar om pyssel och virkning: Livet som Pysselkiise
Min blogg om livet med fibromyalgi: Me, myself and fibro
Min Fotoblogg: My Nikon and I
- medarbetare på Amigurumi iFokus -