Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettervårdarbeteskolaoffentliga-instanser
Läst 3421 ggr
loppan1
0

Snabb sjukvård!

Fick igår svar på en remiss. Ska till neuro(någonting) och fick besked om att de kommer att skicka ut en tid om 5 till 8 månader!?!Skrattande

Tur att det går så snabbt att få tider inom sjukvården i sverigeSkrikandes

TjockaBerta
0

Ja du har tur. Själv har jag väntat ca dubbla tiden och jag harinte fått hjälp ännu. Grattis.

>>>Malum domesticum<<<

loppan1
0

Skojar duSkäms. Helt otroligt! Väntar på en tid till reumatologen också får se hur lång väntetid det är dit! Har jag tur går det fortare. Min VC läkare skulle skicka till en privatmottagning i stället för landstinget.

mongu
0

Kolla om ni kan få använda er av vårdgaranti men oftast måste man själv aktivt säga till att man vill göra det.

Sen får man såklart va beredd på att åka en bit men det kan va värt besväret för att få en snabbare tid. När det går inom vårdgarantin brukar man få ersättning för resan. Förutom egenavgiften.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

loppan1
0

Här behöver man inte säga till om Vårdgarantin. Remiss svaret var vad landstinget erbjöd. Sen får jag se vart jag hamnar istället. Här är det så att om man tackar nej till ersättningsstället så står man kvar i landstinges kö-

När min son fick en remiss till ortopeden så klarade inte landstinget av att hålla vårdgarantin utan vi fick en tid till en privat ortoped i stället. Den privata ortoped var fem mil hemifrån enkel resa. Men han fick ändå en tid på halva tiden jämfört med landstinget så det var det värt för oss som har bil annars hade det aldrig gått.

TjockaBerta
0

Tyvärr kan jag inte använda vårdgarantin. Det är sjätte stället som remitterar mig vidare eller tillbaka. Då har man uppfyllt kravet på vårdgarantin fastän jag faktiskt inte fått någon vård på något av ställena än så länge. Men jag hoppas fortfarande. Senaste budet är december i år.

Vi får väl se!

>>>Malum domesticum<<<

loppan1
0

Låter tokigt att skicka remissen fram och tillbaka och sen hävda att vårdgarantin är uppfylld!?

Här är det så att om man tackar nej till erbjuden tid hos annan vårdgivare så har de uppfyllt vårdgarantin som man sen valt att inte utnyttja.

loppan1
0

Måste bara tillägga: kanske är skillnad om man tillhör ett mindre landsting. Jag till hör stockholmslandsting. Ett större landsting har ju såklart fler att skicka sina remisser till.

TjockaBerta
0

Just nu är jag lite bitter faktiskt. Jag är väldigt angelägen att få vård enligt remissen så jag har gått till alla som kallat mig och gjort allt de velat att jag ska göra får att få vård. De som remitterat tillbaka mig har förmodligen fullt och vet att de inte kan uppfylla vårdgarantin sen är det några som tycker att jag är för dålig för att de ska kunna hjälpa mig och sen är det några som bara är dumma. (Min uppfattning).

Men det känns som om vårdgarantin är ett slag i luften i mitt fall. Samtliga har ju tagit emot mig inom 3 månader för ett första besök så vad kan jag klaga på?

>>>Malum domesticum<<<

mongu
0

Ofta går landstingen utanför sina gränser när det gäller vårdgarantin så det ska va möjligt även för de som bor i mindre landsting.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!