Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: behandling-medicin
Läst 1181 ggr
Britta
0

Kan man skaffa barn fast man har mycke värk?

Dum fråga kanske och i ärlighetens namn så vet jag inte om jag orkar med min kropp. Men jag är relativt nygift, har haft värk i många år. Men både min man och jag, älskar barn. Vi har inga egna och det är urjobbigt. Det är en stor sorg för oss. Min make gör allt hemma, så jag är inte orolig för att ej få hjälp. Han har eget företag och jobbar hemifrån.

Men jag äter tradolan och alvedon. Kan man bli gravid och äta medicin samtidigt? Skulle inte kunna klara mig utan tabletterna. Min läkare har inte gett mig något bra svar och jag har ingen annan att vända mig till. De tycker att jag har så ont att jag behöver inga ungar. Men vi hjälps ju åt, det är bara graviditeten jag är orolig för. och vad kan man äta för tabletter annars?? Snälla, kan någon hjälpa mig att få svar på dessa frågor. Vore oerhört tacksam för all hjälp vi kan få.

Många varma kramar från Britta

Rita-S
0

Första skal jag gjöra dig glad och säga: Självklart!

Sen skal jag begrunda det:

1: dom allra flesta som jag har träffat på med fibromyalgi som har fått barn berättar att dom va helt eller delvis symptomfria under graviditeten. Många va även helt/delvis symptomfria medan dom ammade.  

2: Varför skulle du inte orka med et barn? Du är ju gift? Du har en mann! Om han hjälper och stödjer dig så klarar du visst av ett barn eller fler! Och om du inte skulle va i jobb tycker jag att du fortfarande borde ha dagisplats. For det första är det ju stimulerande för barnet, och för det andra gjer det dig några timmar om dagen att ta lite hus-sysler och vila lite så du orkar va god mamma och hustru! :)

Det är vad jag har att säga om barn!

// Rita, som planerar barn själv!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

Hopi
0

Kolla vad det står i fass om Tradolan! Det borde ju stå där om det funkar att äta vid en graviditet!

Rita-S
0

brukar även stå på "tvättseddeln" som fölger med det :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

Britta
0

Tack för era svar. Jag känner att jag skulle vilja veta om det blir biverkningar. Vart hittar jag fass då? Skulle vilja veta om någon har ätit detta och varit gravid. Vet ni någon ?

Nu tar jag tv-kväll. Ha en skön fredag

Kram kram

Hopi
0
anki1
0

Jag har haft min värk i mer än 20 år, hade den när jag träffade min man-84. Efter det har jag fött 2 barn som nu är 20 och 18 år gamla. Många gånger var det väldigt jobbigt. jag arbetade oxå som kommunalt anställd dagmamma. Men sen fick jag så ont i armarna, och fick svårt att lyfta och bära de minsta. Jag slutade -94 och har inte haft fast anställning sedan dess, numera har jag sjukersättning. så visst kan du skaffa barn, om du vill det.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk