Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 3012 ggr
pia63
2010-11-11 11:52
0

Grodor

Vino´s svar på mitt snö-inlägg gav en idé Flört

Brukar ni ha små "grodor som skuttar ur munnen"?

Dvs , säga "dumma/roliga/knäppa" saker?

Skriv ner och dela ert värsta/bästa vettja…

Skrattande

_Tidligare trådar:

Grodor

Vissa grodor blir inte till prinsar_

//Rita, värd, som smög inn med lite länkar bara

Rita-S
2010-11-11 11:55
0

Åh, hur mycket som helst!

Värst var nog när jag satt och talade med en kollega som var nybliven husägare som jag, och jag berätta jag skulle ha en högtryckstvätt till hus och bil. Högtryckstvätt heter Høytrykkspyler på norska :)
Bara att jag skrev "høytrykkspuler".

Ni som är svensk tänker pula som något man gör, tex pula i trädgårn. Men på norska betyder det Skäms typ… pippa… Skäms Min kompis fick dagens tok-garv!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

vino
2010-11-11 19:03
0

Oupps!!!! Haha…

Närdottern var liten så tränade vipå matematik. Vad hälften av någotär. Jag satte upp pek-ochlångfinger och frågade vad hälften avtvå var. Hon såg fundrsamut. Ett! sägerjag och tar nerpekfingret.. Och därmed stodjag där med långfingret ivädret, och det blev intepopulärt…. Idag skrattarvi gott åtden tabben… ;-)

Simson
2010-11-11 21:12
0

Det finns väl en del gamla trådar att länka till? Vet jag har skrivit massor med dumheter jag gjort! Cool

Idag lade jag Expressen i värmeljuset på fiket jag var på…hade kunnat bli ett stort förstaadvents"ljus"!?!! Oskyldig

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

vino
2010-11-11 21:16
0

Om man skalänka till varje tråd som är likadan, så blir detinte många trådar på forumet… ;-)

Simson
2010-11-11 21:22
0

Fast jag tycker det är roligt att läsa gamla trådar om allt tok som alla har gjort. Glad

Rita-S
2010-11-11 21:27
0

Jo länka till dom gamla kan vi väl göra, och fortsätta på denna med :) När trådar blir riktig långa tar dom lång tid att öppna!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

vino
2010-11-11 22:51
0

#5  och jag ärprecis tvärtom! Jag läserinte fleraår gamla trådar.. Flört

pia63
2010-11-12 09:03
0

Detta hände för några år sedan.

Vi satt några kompisa hemma hos mej, sommar och fint och vi kom på att vi skulle göra köttsoppa - sagt och gjort.. vi skalade o skar o fixade, bjöd in fler och dukade upp ute i min trädgård.

Alla tog soppa , och sist tog jag.

Jag hällde upp och det började rinna över kanten på tallriken på ena sidan ( bordet stod väl inte helt rakt såklart)

Jag hade setat och tittat ett tag på tallriken , och sedan bestämt vridit tallriken ett halvt varv….och sen sett mycket förvånad ut när det ju rann över på" andra sidan" av tallriken också..    Skäms

Jag såg och märkte inte själv att det blev tyst och att alla tittade på mej

och när ett asgarv utbröt runt bordet ,  hade jag sett upp ., förvirrad och och fattade inte alls vad som var så kul - förren efter några (långa) sekunder

Gissa om jag kände mej totalkorkad! *skrattar*

Den där sopptallriken har jag fått "ätit upp" fler gånger genom åren Flört

Simson
2010-11-12 12:05
0

Vino: Jag läser de trådarna när jag mår dåligt o har ont o är deppig. Känns som att läsa en gammal bok. Blir påmind om allt dumt jag haft för mig. Skrattar o blir glad igen. Återvinning. Återupptäckt av att jag faktiskt kan ha roligt emellanåt. Återupptäcker att jag kan ge någon annan en rolig stund. Glad

Simson
2010-11-12 12:06
0

Pia63: Ja varför rann det över även när du vänt på tallriken?! Cool

vino
2010-11-12 13:26
0

#9  jamen självklart! det varbara en åsikt från migom att vi är så olika.. inte alls illament! Cool

Simson
2010-11-12 13:46
0

Nej jag förstår att det inte var illa ment. Jag skrev som du bara för att det var så olika. Hur olika vi tänker. Det är kul. Glad

vino
2010-11-12 13:51
0

Jaggillar människor. Att prata med,höra deras åsikter(så länge de ärsnälla). Flört

Kanbörja prata med folk i kassakö osv. Ett sådant samtalkan göra en heldag!

Men nu är vi OT.. Skäms