Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1612 ggr
Zimba
2007-03-09 13:46
0

Värme

Jag har så himla ont av värme, året runt, sommaren är en plåga, fast fibron gillar ju det. Har balkongdörren öppen året runt, jättekallt i sovrummet, har gärna fläktarna på. Mina vänner håller på att fysa ihjäl här, medan jag tycker det e skönt.

Någon som känner igen sig????

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Rita-S
2007-03-09 14:13
0

JA! MIG MIG MIG!
Fy fasiken jag mår illa när det är som varmast!
Bäst är det om det är nånstans mellan 20 och 25 grader, då trivs jag rätt bra, men på sommarn är det oftare borti 30 grader, vilket får mig få migren, huvudvärk, yrsel, illamåandehet, slöhet och alt i stället för ont. Så jag orkar med exakt lika lite då!! Må så va att vid 18-20 grader får jag dra en filt över mig för att jag blir kall när jag sitter stillt, men det är lättare att dra en filt över sig enn att klä av sig mer enn naken :S

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Sara
2007-03-09 14:23
0

Jag oxå..

Jag har samma sommarsymptom som du Rita.

Sara

Anterrabae
2007-03-09 14:46
0

Jag har oxå ont av värme.. Klarar det inte alls. Sen brukar det bli så att efter en varm period får jag skov i min SLE.. och det är ju mindre skoj. Värme är inte bra för oss med aktiva inflammationer.. då blir dom värre.. Det hävdar nu iaf min reumatolog

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Rita-S
2007-03-09 14:47
0

Jo men det är nog nåt sanning i det. Fibroen kommer kanske mindre fram för musklerna i sig själv har gott av varme, men rästen av min kropp mår inte så bra.
Nej, vi får flytta till en plats med 25 grader ungefär hela året :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

Zimba
2007-03-09 18:04
0

**Rita.s:
**
25grader är ju rena plågan, är det över 20 grader vill jag till Antarktis Fundersam, måste var nåt fel på migHemlis

//Baloo forever

Rita-S
2007-03-09 19:05
0

nej inte alls nåt fel på dig, du är bara dig själv.. :)

dreamiz
2007-03-09 19:13
0

Jag med!! Till ca 20 grader går bra men sen börjar jag må pyton. Ont i huvet, trött o helt orkeslös osv. O sol dag efter dag gör mig tokig, blir så himla trött!

Även att värken kan bli bättre av värme så blir resten av mig bara sämre o det överväger tyvärr.

Nä, jag ser inte fram emot sommaren. Våren kan va fin, o sommaren också om det är 20 grader o max varannan dag med sol. Räcka ut tungan Men å andra sidan så för varje dag vi kommer närmre sommaren så kommer vi också närmre hösten o det är en årstid jag gillar. Då mår jag nog bäst!

Anterrabae
2007-03-09 23:40
0

September är världens bästa månad.. *drömmer*

//Ida

Zimba
2007-03-10 00:34
0

Anterrabae:
JAAA, hösten åh så underbart, förhoppningsvis svalt igen. Kan vi hoppa sommaren iår o efter mars blir det september, skoja till det lite bara. E nån med på idèn???? Varför ska allt va som vanligt??Skrattande Allting annat ska ju ändras på hit och dit, eller hur??

//Baloo forever

Anterrabae
2007-03-10 10:51
0

Zimba: För min del kan det gärna få vara april där emellan. =) Det enda som gör att jag opponerar mig är att om man skippar maj-aug så kommer vintern med alla dess vedermödor fortare..

Iofs så gillar jag vintern när det är bra väder… gjärna vårvinter i feb, med hög klar luft och snö!

//Ida

Hopi
2007-03-11 00:39
0

Näe, Zimba! Inte ska vi skippa sommaren inte! Men okey, om ni som inte vill ha sommar, kan byta den mot vinter, så tar jag ALL sommar jag kan få!!! Vill inte ha vinter.. den byter jag gärna bort! hehe.

Jag mår bäst i värme! Ju varmare det är, bara bra! hehe. Faktum är att min värk blir sååå bra, så mycket mindre, då! Och jag får inte huvudvärk eller så, visst är det fööör varmt o kvavt, då blir jag trött o så.. Men annars så är det perfekt! Skrattande

Tycker däremot INTE om kyla! Tycker jag går runt o känner mig stelfrusen och trött hela vintern.. Ont överallt.. kall..burr..

Zimba
2007-03-11 00:43
0

Hopi:

kan vi göra en deal? vi som inte vill ha värmen, vi kan väl få det svalare lite lokalt där vi bor, så får du värmen från oss, blir det bra så tror du? Cool

//Baloo forever

Hopi
2007-03-11 00:44
0

Zimba: DET går jag genast med på! Då kan bytet börja NU tycker jag!!!! Skrattande

Zimba
2007-03-11 00:48
0

Men här är bara 5 grader varmt, vad har du?

//Baloo forever

Hopi
2007-03-11 00:51
0

Här är det +2.. Så då får du skicka dom 3 graderna nu bums! Men helst vill jag ha en sommar månad utbytt mot ruggiga mars! hehe.

Anterrabae
2007-03-11 00:52
0

*gonatt på er*

//Ida

Zimba
2007-03-11 00:54
0

Ok, hur ska jag skicka dom, post, email el har du nåt förslag, för du får dom så gärna. Du ska bara veta att jag nu sitter här med mina 5 grader och med öppen balkongdörr + takfläkten på och tycker det är alldelses lagom. Japp, jag e nykterSkrattande

//Baloo forever

Hopi
2007-03-11 00:57
0

Zimba: Skicka dom på det snabbaste sättet! =) Urs, fryser du inte ihjäl med öppen balkongdörr o takfläkt? burr.. Jag har iskalla händer fast jag har stängt.. burr.. fryser bara jag tänker på hur du har det.. ;)

Nej, nu blir det sängen för mig oxå! Godnatt!!!

Zimba
2007-03-11 01:01
0

Hopi:

Fryser, inte ett dugg. Jag e så jäkla varm av mig, men mina vänner håller på att dö av frostskador, så dom får alltid låna kläder. Då kanske du förstår varför jag inte riktigt e kompis med sommaren o värmen.

japp. ska klura på det snabbaste sättet.

Sov så gott.

//Baloo forever

Simson
2007-03-14 17:45
0

En liten fundering…gör ni någon skillnad på var det är varmt på kroppen?? Jag mår pest om solen/värmen kommer i huvudet/nacken/halsen.

Får också väldigt lätt solsting…mössa på jämt. Fast det kan nog häröra sig till en gammal "arbetsskada" jag har…

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Rita-S
2007-03-14 17:46
0

jo nacken mår bra av värme, till en viss grad ryggen med, huvudet på andra sidan vill ha det iskallt helst!

Hopi
2007-03-14 20:54
0

Nacken, ryggen, ja hela kroppen får det gärna vara varmt åt, men huvudet gärna lite svalare.. ;)

Däremot är jag jättekänslig mot kyla just runt hals o nacke o bakhuvud.. men det beror på min whiplash.. Får heeemsk huvudvärk om nacken o bakhuvud är i det minsta drag.. Så måste alltid ha halsduk o mössa både sent på våren o tidigt på hösten.. Så här blir det ingen mössa av än inte… :(

Rita-S
2007-03-16 09:31
0

Aaaaargh! Neeeeeeeeej!

Dom förutser att 2007 kommer slå alla värmerekorder!
*vrååål*

Zimba
2007-03-16 10:06
0

Neeej det får inte va sant. Hänger du med mig o vovven till Antarktis?

//Baloo forever

Rita-S
2007-03-16 10:07
0

Visst. Kan vi ha med häst dit?

Zimba
2007-03-16 10:09
0

Självklart, tänkte ta med katterna oxå, du e inte allergisk va???

//Baloo forever

Rita-S
2007-03-16 10:33
0

vadå allergisk, jag har 2 katter och skall ha vovve ;D

Zimba
2007-03-16 11:06
0

Bra, ska du eller jag boka resan? När passar det dig att åka?

//Baloo forever

Rita-S
2007-03-16 11:07
0

Skal vi se.. juni tänker jag.. men jag måste va tillbaks innan augusti så vi kan hämta valp!

Zimba
2007-03-16 11:08
0

Ok, klart vi tar hänsyn till din valp. Det låter helt ok.Flört

//Baloo forever

Rita-S
2007-03-16 11:13
0

Skrattande