Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettervårdarbeteskolaoffentliga-instanser
Läst 3033 ggr
TjockaBerta
2010-10-29 14:53
0

Utredd igen.

Nu har jag blivit utredd för fjärde gången. Samma resultat som tidigare. Jag saknar helt arbetsförmåga.

Då vill FK att jag ska gå på arbetslivsrehabilitering fast läkaren skrivit att den medicinska rehabiliteringen skall göras först.

Det är deras utredning som de köpt av experter som arbetar för dem och ändå följer de inte det som kommer fram i utredningen. Handläggaren säger att de kan göra en egen bedömning i alla fall. Varför kasta ut pengar på att göra en utredning över huvudtaget i så fall?

AF tar inte emot mig när jag är så dålig säger handläggaren där. Jag måste vara medicinskt rehabiliterad först och saknar jag arbetsförmåga kan jag inte följa ALI.

>>>Malum domesticum<<<

pia63
2010-10-30 09:24
0

*suckar tungt*

Varför kan FK inte lyssna på läkarna? Fy vilket slit det är att behöva hålla på med det där… Blir man ju inte friskare av precis

Stå ut, bit i hop och kämpa på !

Lycka till!!

fibro
2010-10-30 09:51
0

Nee, man blir inte ett dugg friskare, och inte blir det billigt för staten heller .. Måste ju kosta massor att hålla på sådär med en massa folk .. kan jag tycka iallafall Rynkar på näsan

lakrits69
2010-11-01 19:05
0

Vad innebär medicinskt rehabiliterad?

TjockaBerta
2010-11-02 21:16
0

Jag tolkar det så att det som läkarna och sjukvården kan göra för att förbättra mitt tillstånd ska göras.

Eller som i mitt fall; vara gjort. Att sjukvården gjort allt de kan för att hjälpa mig.

>>>Malum domesticum<<<

lakrits69
2010-11-02 22:51
0

Var försvann hälsokurerna? : (

Shennara
2010-11-03 10:15
0

Det där låter verkligen som ett moment 22 , spelar ingen roll hur man gör. Det är sorligt att man har mage att köra med människor på det viset när alla vet vad resultatet blir.

Skrikandes Undrar vad som ska hända innan man tar sitt förnuft till fånga och inser att alla inte är fuskare (det är ju därför man har skärpt reglerna påstår man iallafall) utan att det finns människor som är både ärliga och sjuka!!!

Skrattande Det är inte det lättaste att forsätta kämpa och hålla modet och humöret uppe men jag hoppas verkligen att du orkar göra det.

Mvh

Shennar

pia63
2010-11-03 11:10
0

*skickar en stor energigivande kram till TjockaBerta*

Ge inte upp….

TjockaBerta
2010-11-03 18:03
0

Tack pia63 och Shennara. Jag är hemskt ledsen just nu och vill inte stiga upp längre. Det är fruktansvärt.

>>>Malum domesticum<<<