Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettervårdarbeteskolaoffentliga-instanser
Läst 2843 ggr
Mosaik02
0

Avstämningsmöte klädval?

Om några veckor så är jag kallad till avstämningsmöte med försäkringskassan och min läkare

men det jag undrar över och jag inser att det kanske är lite känsligt men hur ska man klä sig? ska man försöka lite extra och ta på sig jeans som gör förfärligt ont en tröja som oxå gör ont ska man försöka att sminka sig och få ont i händerna eller ska man bara skita i det?

som det känns nu så är jag så förfärligt less på att försöka göra sig lite fin inför möten och då bli bemött som om dig är det ju inget fel på det ser man ju tydligt suck som om allting syns utåt då…..Obestämd

har pratat med andra osynligt sjuka om detta och dom säger som jag att det enda man har kvar är att göra sig lite fin speciellt när man ska på möten och sådant men problemet är att man då ofta bemöts som om man är frisk vilket är helt sjukt

eller ska man ge tusan i allt och hasa dit i fett hår och mysbyxor och hoppas på att det visar att man känner sig totalt knäckt

någon som har lite tankar om detta så skriv gärna

Rita-S
0

Vet du, jag tycker att om du är rentvättat och har hela, rena kläder så räcker det faktisk!
Varför skal du spendera tid på att snygga till sanningen?
Och tror du inte att om du kommer uppsnyggat, sminkad och hela paketet så får det dom att tro du klarar mer än du faktisk gör?
Nej du, ta på dig rena, hela och bekväma kläder du, så får det faktisk klara sig tycker jag. Betyder det en mjukisbyxa, så får det väl bli en så länge du har en som ser hyfsat ut.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

fibro
0

Jag håller helt med Rita, ta det som är bekvämt, rent och helt.

Jag orkar inte "snygga till" mig nåt särskilt för dessa möten, och har jag en riktigt dålig dag just då, så syns det även i mitt klädval.

Shennara
0

Jag har slutat att bry mig hur min klädsel ser ut så länge den inte gör ont och är hel och ren. Behå är ett litet h-vete att ha på sig, de dagar jag klarar att ta på mig något annat är mjukisbyxor och stora tröjor är jag jublande glad men tyvärr är det sällsynt.

Jag märker att folk som inte känner till min situation tittar på mig som om jag försöker se ut som en tonåring, så ibland har jag lust att gå fram och upplysa folk om varför jag är klädd som jag är!!

TjockaBerta
0

Man ska väl vara sig själv. Själv klär jag mig representativt vid alla möten för att det är jag.

Är man en jeanstyp ska man väl ha det på sig. Och varför inte mysisar om man gärna går ut i såna.

Däremot ser min handläggare bedrövlig ut. Jag tycker att hon som tjänsteman som är ute och representerar ett statligt verk borde klä sig någorlunda vårdat.

>>>Malum domesticum<<<