Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettövrigt-smärta
Läst 16707 ggr
Konstigabaralillajag
51

Feber vid ansträngning - "normalt"?

Så fort jag anstränger mig lite för mycket (gränsen är ju hårfin), kan vara både psyksikt och fysiskt så får jag feber och mer ont i kroppen.

Ngn mer som har det så?

Ska man låta det vara eller ska man helt enkelt inse att en promenad med hundarna är lite för mycket många gånger?

Virvla-
4

Jag känner igen mej. Efter tex en promenad blir jag ofta helt färdig.Hela kroppen värker och jag känner mej febrig.Men det är inte ofta jag verkligen har feber,det bara känns så. Vet jag att jag har saker att göra den dagen så avstår jag från promenad innan,annars funkar det inte,jag blir liggandes.

rockygubben
0

Jag har feber varenda dag,det är jobbigt.  

voranna
0

Jadå,känner oxå igen det där.Det som funkar ena dagen kan vara för mycket nästa.Jag måste gå till tåget,ca 500m,när jag ska arbetsträna och bara det gör att febern kan stiga.Men som du säjer,om man mår dåligt och har mycket runt sej blir det värre oxå.

Tycker det dyker upp nya grejer stup i ett i kroppen som jag inte känner igen,vissa tillhör väl klimakteriet oxå men ändå-skum sjukdom detta.Obestämd

fibro
0

Visst är det så…mer ont, helt utmattad och feberkänsla…uusch

Bettybony
3

Jäpp, känner igen mig. Efter att jag jobbat (mina 4 timmar), promenad, diskat (som tar x antal timmar pga trötthet o värk), borstat tänderna, damsugat you name it - helt slut. Samma sak jämt… Börjar bli otroligt trist!!!

bluemary
3

Samma här ! Och det konstiga är att denna feberkänsla
och den vedervärdiga värken kommer ju även om man har
haft roligt, är det samma sak för er ?

Var för någon vecka sedan på kalas hos min syster. Vi hade
oerhört roligt, skrattade, flamsade och var oerhört jobbiga
för den som inte orkade bära sig åt som oss (vi var inomhus).

Men dagen efter…………Kunde knappast gå och kände mig
helt säker på att jag hade feber, men efter 23 års värk så
vet jag att det är bara en känsla, jag har ingen feber.
Så nog undrar man varför man ska ha denna smärta när man 
har haft  roligt !

fibro
0

#6 Ja men du, exakt så är det..Jag känner så väl igen det där.

Att vi inte ens kan få vara glada och spexa till det lite, vi som ändå har så mycket värk…Nää, då ska det "straffas" med mer värk..

Så elakt, så elakt…Rynkar på näsan

Safirblomman
3

Jag känner också igen mig. Känner mig ofta febrig, det liksom kokar i kroppen efter jag gjort något ansträngande. Men jag har ingen feber enligt tempen. sedan blir jag illamående och får mer värk. har haft en längre period nu med detta. Jag känner också en väldig innre stress pga av detta, oroar mig det värsta tex att nu är det något allvarligt och så blir det värre utav det. har väldigt svårt att koppla av. Det är även efter jag gjort något kul, vilket känns så otroligt frusterande. Ja att man inte ens ska kunna ha lite kul imellan varven utan att bli lidande för det.

Bettybony
0

Ja jag känner igen det där med feberkänsla o hetta, fast ingen feber på tempen… Idag på jobbet, då får jag gå ifrån flera gånger, bara för att det känns som om jag ska brinna upp. Ögonen är glansiga, värker smyger sig på mig och vips så mår jag skit - resten av dagen. Fast nu på em är det bättre.. Glad

Det går upp och ner, man kan liksom aldrig veta, aldrig planera..

Betty

starbright
0

jag känner också igen mig, har mycket problem med att få feberkänsla bli varm men sen kan jag också vara extremt frusen så det varierar. på smärtrehab sa läkaren att det är vanligt med tempratur rubbningar pga obalans när man har fibro.. tycker det är jättejobbigt också :(

pia63
0

Jajamen.. samma här.

Tydligenväldigt vanligt -det med…

Mysko konstiga saker som sker i vår kropp på oss fibrosar Obestämd

TjockaBerta
1

Ofta får familjen känna på min panna för att jag tror jag har feber. Men icke!

>>>Malum domesticum<<<

[tantleen]
0

Samma här!

Känner mig ofta febrig,svettas,matt i hela kroppen och det svider i ögonen men ingen temperatur stigning.

Kram