Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: fibromyalgi
Läst 3027 ggr
sommarblomman
0

Hoppas någon kan hjälpa mig

Jag lider av enorm stress pga mina svåra sjukdomar
Förra månaden jag skulle ha menstration uteblev den och likadant denna månad. Jag är INTE gravid (har kollat). Jag har orolig och lite uttsväld mage under månaden men inför menstrationen(men utan bldöning) så blir min mage väldigt uppsvälld(som om jag vore gravid).

kan tillägga att min mage ALDRIG blivit så stor någonsin…Och jag har heller inte gått upp i vikt mer än kanske 1 kg. Så vad kan det månne vara någon som vet? Är faktikst lite orlig, men låttsas inför omgivningen att jag inte är det

Jag ska kontakta läkare, men vill höra med er om ni råkat ut för något liknande

pia63
0

Uppsvälld har jag blivit , men … du måste nog be läkaren kolla!

Jag har tarm/mage som trasslar (fibron ?) och vid vissa tillfällen är det sämre …

Lycka till!!

Mettan
0

En trasslande mage ingår ofta i fibromyalgin. Men detta liknar magkatarr. Be att få Omeprazol, som är ett läkemedel, som kan hjälpa till att lugna ner magen.

När det gäller menustrationen uteblir den ofta vid stress och då sväller magen.  Prata med läkaren om du kan få något som antingen lugnar dej, eller sätter igång det hela. Själv fick jag myom(s k chokladcystor), men ingen operation förrän jag gått med blödningar i ca 6 veckor. Jag skulle ju inte ha något sådan, eftersom jag var 61 år. Ringde gyn akut och fick komma samma dag. Myomen var stora som grapefrukter, så det blev operation inom 3 månader. Har nog aldrig mått så bra i den biten som efter operationen.

Men om du är i fertil ålder, kan det nog räcka med en skrapning.

Det viktigaste just nu är att komma till läkare, få hjälp med den troliga magkatarren, så att du slipper magsår.

Försök att sluta stressa. Du MÅSTE INTE ta hand om hus, hem och annat på samma sätt som en som är hemarbetande. Bättre att ha lite skit i hörnen än att fortsätta vara "duktig flicka".

Har du fibromyalgi måste du lära dig att leva med den och ge avkall på massor av "måsten".

Lycka till!

Om du vill diskutera mer, så maila mej på

spottymamma-medlem@yahoo.se,

inte här, eftersom jag helt enkelt glömmer att kolla upp de personliga meddelandena här. Kärringen är gammal och orkar inte så mycket längre, men hör av dej om du har lust.

Mettan

sommarblomman
0

jag har fått utskrivet omeprazol. tack alla ni som svarade