Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 8338 ggr
betag123
4

Hannu Timonen

Har nu varit hos Hannu!

Han är i STH tillsvidare i Gamla stan ett par dagar i månaden.Har googlat på Hannu å synpunkter från folk om Hannu:s metodik- utan att ha testat- å det slår mig att det faktiskt finns många som hellre gräver ner sig å lär sig allt om alla symtom samt mediciner å smärtlindring som finns - än att faktiskt åka till honom å testa. Förbryllande minst sagt. De facto är att många blivit hjälpta men trots detta en stor skeptis. Är medveten om att alla kanske inte blir hjälpta men att skita i å prova är för mig en gåta. Det verkar som man hellre pinar sig lite extra genom att inte prova. Jag vet inte utfallet ännu då jag har två behandlingar kvar men kan genast säga att behandlingen är fysiskt tuff - inget finlir alls. På något sätt säger det mig att massiv djupmassage av ryggen medels öppning av kotor som låst sig kan vara rätt tänk. Vi är jäkligt bra på att träna oss via gym jogging mm men får ryggen eller resten av kropppen det som den egentligen behöver? Hur många år lever vi ?? Hur många ggr ger vi kroppen tex massage (riktig massage med lite stuns i) ??? Har känning som åkte till indien för behandling mot fibro -massage varje dag i 4 veckor gav MARKANT bestående förbättring så Hannu är kanske inte fel ute. Ge mig några svidande kommentarer - jag provocerar säkert många men det får jag väl tåla.Kan nämna att jag har två behandlingar kvar av 4. Han rekommederar 2behandlingar i sträck -vila en dag samt åter 2 behandlingar. Kostnaden är försumbar om det fungerar -dyrt om det inte funkar men då har man försökt den "tuffa metoden". Lycka till ni som provar och sluta dissa ni som väljer att inte prova. Ge aldrig upp!!

vino
0

och slutadissa oss som inte provar.

jag läste påhans hemsida ochjag fann inget som inteläkare eller sjukgymnast kan hjälpatill med.

och sen finns detfolk som säger sigblivit hjälpta avhealing med. omdet är så, detvet jaginte, men jag sägerinte att det ärförbryllande att folk provardet.

Om Hannus metodvore så fantastisk, såskulle inte såmånga ha fibro längre, mendet är bara minåsikt.

med detså säger jaginte att jagtvivlar pådem som sägersig blivit botade/hjälpta.

Senförstår jag inte varför du berom svidande kommentarer? Ärdu ute för attprovocera dem som hardet svårt? Med såntkommer man inte långt,och det låterbara oseröst enligtmig.

Men jag tyckeratt det ärbra att detfungerar för dig! Menkom inte och förbrylladig över andra.

Lycka till!

Mosaik02
0

jag har läst en hel del om honom och min åsikt är att det är nåt jag inte tänker slänga mina pengar på

hur mycket kostar det att åka till honom och hur mycket kostar behandlingen? ska man då ta lån och på vinst och förslust åka dit och hoppas på det bästa? hur surt tror du det inte känns om det nu inte funkar?

det finns många människor som älskar att utnyttja oss sjuka just för att vi ibland är väldigt desperata och då måste man ju passa på o ta saftigt betalat oxå för vi är så dumma så vi går på

kalla mig gärna pessimist det tar jag och jag är väldigt realalistisk

sen finns den aspekten oxå att jag tror tyvärr att efterrsom fibro är en svår sjukdom att diagnosstera så finns det några människor som får fel diagnos och då lyckas bli friska men egentligen hade dom inte alls Fibro

sen oxå om han nu har hittat botemedlet emot Fibro varför använder inte läkarna det då?

varför är det bara en person som kan den här mirakelkuren

jag rekommenderar er att läsa det här

vino
0

sen finns den aspekten oxå att jag tror tyvärr att efterrsom fibro är en svår sjukdom att diagnosstera så finns det några människor som får fel diagnos och då lyckas bli friska men egentligen hade dom inte alls Fibro

Bra skrivet.

betag123
0

Hej igen!

Vino,Mosaik02. Jag har läst på i massor om fibro,MS,borelia Als mfl sjukdomar då mina symptom tangerar alla. Jag är imponerad över allas sjukdomsinsikt/kunskap som detta och andra forum har. Man får onekligen en massiv information. Mosaik 02 -jag hade läst den länken innan jag skrev mitt inlägg. Bla var det den förbryllande negativa hållningen som gjorde att jag skrev mitt inlägg. Varför svartmåla? Varför endast tro på läkare som ju bevisligen delvis famnar i mörkret? Varför inte lyfta huvudet lite å försöka skaffa helikoptersyn över vilka alternativ som ges? Varför inte prova istället för fatta personliga beslut utifrån negativ skeptisism? Kostnaden är ca 7-7500 sek (4 behandl)exkl uppehälle. Billigt om man blir bättre eller bra (min åsikt). Spontant efter två behandlingar samt en vilodag så är värken i axlarborta. Fötterna är inte ömma längra. Händerna är inte ömma längre. Brännande händer å fötter är borta förutom på högerfoten -vi får se vart det barkar.

Vino:  Håller med dig avseende diagnos av fibro. Jag har inte fullt utvecklad fibro emedan min läkare remitterade mig vidare till Neuroulogen i GBG med då hon ansåg att jag hade klassiska symptom. Var "inne i" den berömda "väggen" för ett år sedan efter 20 års stress -då kom alla mina problem som ett brev på posten. Hade även mkt negativ stress under 5 år av privat karaktär.

Prova Timo om ni provat allt annat -vad har ni att förlora.

MVH

Betag123

pia63
0

Undra hur mycket pengar jag egenligen lagt på att prova " underverk" ?!

Har nog även gett mejin på  en hel del "mysko" saker *s*

Allt i hopp om att iaf bli bättre

Visst.. om någon tycker sej bli"frisk" av detta. varför inte prova - om man har råd.

Själv har jag slutat tro på dessa underverk….

För många utnyttjar oss sjuka för egen vinning

*min åsikt*

vino
0

#4  vadman har att förlora? enmassa pengar! och ytterligarebesvikelse..

nej,jag hållermig till sjukvården. den dagendet meddelasoffentligt, att denna Hannu ären mirkakelgörare, så öppnas nogfler portar..Flört

betag123
0

Hej! Ok fattar - ni har provat mkt och blivit besvikna. Kan köpa det argumentet. Läkarna har ju misshandlat människor med fibro symptom i många år - man har rent av usel kunskap i många fall men känns det bättre att ha en övertro på pillerutskrivande läkare så är det inte min sak. Min läkare skrev ut Voltaren å sa - kom till baka om tre veckor om du inte är bättre. Fick tjata mig till en remiss till neurologen-vi blev faktiskt smått ovänner. Skall inte argumentera för Hannu mera - för han har ju ingen "läkarlegimitation" och då kan man ju inte bota - eller?

Hela alternativsidan består förvisso av diverse humbug men det ger inte läkare förkörsrätt i alla lägen. Har tyvärr mött alltför många läkare med underlig syn på saker å ting om dom ens tar sig tid -enklare att skriva ut ett recept.Har nu läst att ni testar allt från Vichyvatten till värsta medicinen -bara det funkar är det ok för mig.

Ha det bra och hoppas alla blir bättre -på sitt sätt.

MVH

Betag123

vino
0

#7  Haen övertro? Nufår du väl ge dig.

om du blirhjälpt, så är detju jättebra! men klanka inte på oss/dom som inte provar.

Får nästan den här"nyfrälstkänslan" i dinainlägg. Bra bra bra, omdet funkar för dig, menlåt inte nedvärderandemot andra.