Borelia
Hej! Har skumma problem med stickningar samt brännande känsla i framförallt fötter samt händer. När jag googlar runt så har man i princip foten i graven för dessa symptom finns i flera sjukdomars symptomlista. Har fått slasksvaret frå min doktor att det kan vara fibro -gav mig Voltaren å meddelade mig att komma tillbaka om det inte hjälpte (???) Har ngn av er checkat Borelia -kan ge samma symptom som fibro och bli rent eländigt om det inte görs något.Jag har sommarstuga i fästingtätt område så detta skall checkas innan jag går vidare i min kamp mot dessa skumma besvär. Skjuter skarpti flera riktingar för att få svar.
Vidare skall jag till Hannu Timonen inom kort. Vill passa på att meddela att han nu öppnar praktik i STH. Tacksam för era kommentarer. Är inne på att väldigt många människor har ryggproblem men ej vet om det. Låsningar kan ställa till det rejält. Vidare har man inom Auyrveda tänkesättet att vätska binds till bindväven och på så sätt stör nervsignaler mm -likanr Timos tankesätt. Ni har säkert rotat runt enormt mkt om fibro -ge mig kommentarer. BETAG.
Fibro kan ge de symptom som du nämner i kombination med allodyni. Om du har borelia och det har gått mer än sex månader sedan du har blivit smittad så ger det utslag på ett boreliatest. Det blir dock svårare att behandla ju längre tid det har gått sedan smitta. Jag blev smittad för några år sedan men var till läkare så fort jag såg symptomen. Jag visste inte om att jag hade haft en fästing men hudutslaget är väldigt karakteristiskt.
Apropå låsningar i ryggen så var det så jag fick fibro då jag gick i 7 år med korsbensleden ur led.
Tack ditt svar. Börjar acceptera,vilket var svårt ,att jag kanske fått fibro i ngn form. Ännu så länge inte jättebesvärligt men ställer många saker på ända. Borelia ,MS, Fibro samt andra sjukdomar har inledande likasymptom -får se var jag hamnar. Gör nu omvärdering av vissa matvanor, sömnvanor mm samt tar nu tag i saken så långt det går tills dess att det blir stopp. Antingen förbättras situationen eller också går jag på en rejäl nit. Börjar med :
-stopp kaffe
-sömn -bättre rutin.
-arbete -planera bättre = mindre stress.
-Hannu Timonen . Går det så går det.
-Indien -sticker iväg på Auyrvedaresa i en månad.
-Motion. Får dra ner på denna men träna på annat sätt.
Jag vägrar å tro att kroppen ballat ur så mycket att ingen återvändå finns . Men ……