Ung med värk
Jag heter Sissi och är 26 år. Jag har haft värk i kroppen så länge jag kan minnas, men ingen tar mig på allvar. "Du som är så ung kan väl inte ha ont": Men det värker ända ner i tårna och gör jag något extra så är det kört
i flera dagar.
Det är flera som har det i släkten så jag har även fått
höra att det är ju ett bra sätt att slippa undan genom att
härma de andra.
Men vem vill ha värk ? De andra är ute och festar och
har kul men aldrig mer. Blev liggandes i flera dagar
efter det och fick höra att det var en rejäl baksmälla,
ha ha.
Ska börja på utbildning men vet bara inte hur jag
ska orka.
idag skulle jag lämna in bilen. Fick lånebil, åka
tillbaka och vet att de glömt bort min bil, vänta
igen och svaret" det är inget fel på bilen". Men
jag får indikering att det är motorfel".
De tror att jag bara hittar på.
Så när det tar emot då blir man helt förstörd i
kroppen. Andra blir irriterade, vi med värk gråter
p g a värken.
varför tror de inte på mig bara för att jag skulle
vara så ung ? Sååå ung är jag väl i alla fall inte,,,
Kram på er !
Tja, jag är 40+ och får fortfarande höra att jag som är så ung ska väl inte….
Undrar när man inte räknas som "så ung" längre, så man vet när man får ha ont, ha dåligt minne, vara stel, ha rätt i diskussioner osv
Tar livet med en klackspark...NÄR jag orkar sparka överhuvudtaget vill säga...
"Aliquando et insanire iucundum est"
Låter jobbigt att ingen tror på dig! man kan visst ha värk när man är ung! jag är 25 och har också haft ont länge länge! Fick min diagnos 2008 och innan dess hette det att jag hade fel på diskar i ryggen som gav mig ryggvärk, att jag var svag så jag fick ont av det osv. Fått höra från en läkare efter jag fått diagnosen att när jag träffar en man och får bran så kommer jag glömma att jag har ont… men jag säger som dig, ingen vill ha ont och ingen väljer det frivilligt!
Trro det finns nån slags mentalitet i samhället att unga "ska" vara friska, kunna jobba osv och därför är det lättare att misstro oss när vi har ont eller så…tyvärr, alla kan ju drabbas av sjukdom liksom..
tror det blir bra att börja på utbildning!jag gjorde det efter att ha jobbat och jag trivs jättebra!plus satt det finns hjälp att få. jag får förlängd tid vid examinationer och får även böcker inlästa som talböcker för att klara av studierna medmina förutsättningar. det finns mer hjälp än det att få tror jag, även om det kan variera från skola till skola säkert. vad är det du ska börja läsa?
men jag förstår din oro,ibland känns allt så svårt när värken kommer ivägen och hel tiden gör sig påmind och man undrar hur man ska ta sig igenom dagen bara..
hoppas du kommer må bätte snart!
Känner igen det där…. fick ( och får väl än ibland -trots ålder!) höra att man inte kunde ha ont, kände efter för mycket …osv.
Kämpa på! Stå på dej!
Ge dina nära informtion - lägg utsrifter om sjkdommen på bordet så kan de läsa själva om de inte vill tro på dej och vad du säger!
*styrkekram*
även jag känner igen det där :(
jag är 21 år och får höra att det är fel på mitt psyke ..
känns så otroligt j*vla förnedrande 
men ja hoppas att en dag knske jag hittar en läkare som tror på mig
Känner igen mig precis. Är 22 nu och har fibrodiagnos som ska utredas för ifall det handlar om ehlers danlos syndrom i stället.