OT: Ang socialförsäkringen...
Vad menar de, ska social - arbetslöshetsförsäkringen vara som den är till 2013 ??? Är det så ??? Ingen förändring innan alltså ??
"Det är synd om människorna" som Strindberg sa…
http://www.expressen.se/nyheter/1.2163610/gunnar-axen-ska-leda-socialforsakrings-utredningen
jajamen.
Var det nån som gick på det där med att det skulle ses över - och trodde att det skulle ske inom snar framtid???
*tssss* Var ju innan valet de snuddade lätt vid ämnet och fick det som att låta om att de brydde sej!
Så länge högernf år styra, så länge får bara de rika mer, och vi sjuka ska tas ifrån allt värde… ska helst sättas "på undantag", tiga och inte synas o höras
Börjar bli dax för att oss att gå ihop och protestera gemensamt - och det HÖGljutt ?*

Även efter valet var det ju nån som sa att detta inte kan vänta utan måste omgående ändras…minns inte vilken politiker det var som sa det Maud Olovsson kanske…
Finns ju hur många listor och protester som helst som getts ut men inte blir det bättre för det…tyvärr.
Bara å bita ihop eller bryta ihop 
"Omgående" i de vanliga världen där vi lever… eller omgående i politikervärlden?
Det är nog uträknat, 2013 är det ett år kvar igen till val…ochdå är det väl dax att kasta ut svålbitar av fläsket igen till oss härnere på backen
Jaa-a pia63, just så tänkte jag också direkt mänskan sa orden. Bara fulspel hela tiden..
Skriv direkt till politikerna och klaga det går alldeles utmärkt
Här finns en lista till samtliga ledamöter och även tilll olika medier
http://www.eukritik.se/index.php?
så det går att protestera direkt
fibro : Jo, protstlistor osv i all ära. Men,( ett exempel)
om alla som kunde helt enkelt gick och ställde sej utanför riksdagshuset och vägrade gå därifrån fören man fått svar på vad f*n de håller på med
Jag gillar t.ex de franska folkets agerandena när de protesterar .. Där knyts inte nävarna i fickorna utan där häller de gödsl, san osv utanför
Går ut i högljudd och synliga protester.
Tycker svenskarna borde ta efter lite med sådant som civil olydnad och annat … 
Sven A
Ska leta fram några namn och peta ihop lite mail .. skadar väl iaf inte.
Undra om de läses eller om det genererar någon form av automatsvar *?*
Sven A : Det där var en bra sida, tackar för tipset jag med 
pia63 inlägg #6 : Håller helt med !! Inte hjälper det att vi sitter hemma och gnäller och skriver listor, det behövs konkret handling. En massiv folkmassa utanför riksdagen är inte lika enkel att avfärda och kasta som en bunt namnlistor..
Jag utnyttjar dessa listor och jag får svar av vissa beroende på vilken fråga jag tar upp
Jag brukar ta den listan där man i ett enda tag sänder till samtliga direkt
Det finns listor till media där också son jag nyttjar med och ibland så hör medi av sig från olika håll i landet så det är inte helt bortkasstat det heller
Det vore också önskvärt med mera demonstrationer typ dom som man har gjort mod sverigedemokraterna den senaste tiden för om folket gjorde lika stor sak av alla nedddragningarna i det sociala trygghetsssystemet så skulle dom bli tvungna att ta upp dessa frågor snabbare och det skulle bli snabbare förändringar
Så det finns hur mycket som helst att göra i dessa frågor
Problemet jag har är att jag bara får lämna min bostad48 minuter om dagen för myndigheterna