Ont runt bröstkorgen?
Hejsan!
Jag har ofta ont runt bröstkorgen och rygg,det känns som ett brett band som dragits åt hårt,gör ondare när jag andas djupa andetag.
Blir värre när jag legat för mycket,känner någon igen symtomen?
Mvh.Lena
Känner igen .. och tror fler med mej gör det ockå. Tyvärr…
Kan kännas något för djä**igt otäckt.
Tack för svar.
Kram

Ja känner likadant, det är den värken som är värst när det sätter sig i bröstkorgen, det är då ja får den mesta rörelseinskränkningen.
Har fått tid hos Hälsocentralen idag och hoppas på att få någon värktablett som hjälper mot värken,tar nu voltaren men den hjälper tyvärr inte alls.
Fruktansvärt obehagligt att ha det så här,gör ont hela tiden och som sagt värst när jag andas djupa andetag och när jag vaknar på morgonen.
Har haft fibromyalgi i ca. 10 år,men har aldrig haft så här ont.
Läkaren trodde att det kom ifrån musklerna runt bröstkorg och rygg,bara att fortsätta med voltaren……

Har också haft det!
Sedan har jag nästan alltid fruktansvärt ont runt nyckelbenen, när jag trycker lite lätt, känns det som om jag har stora blåmärken. Detta kan vara spänningar har jag läst!
Något annat läskigt jag har varit med om några gånger sedan tonåren är att lungsäcken liksom klistrar fast i revbenen, det gör sååå ont att man bara andas lätt för vid djupa andetag sicker det som en knivar i bröstet. Första gången jag hade detta trodde jag att hade fått hjärtattack men detta ska tydligen också vara vanligt vid stress men samtidigt vad är inte psykosomatiskt, det är allvarliga varningsklockor.