Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 3249 ggr
sippan46
0

kosttillskott och fibro

har provat en ny grej som heter cellförsörning, vitaminer, mineraler och antioxidanter som går direkt ut till cellerna. Jag blev piggare, sov bättre och fick mindre värk. Om det är någon som vill ha mer information skriv ett meddelande så kontaktar jag er. Sippan46

Mamadragon
0

Hej!

Tar väl och bygger vidare på sippans' tråd om kosttillskott, med fler positiva förslag.

Jag har fått rena hästkuren med B12-sprutor en gång i veckan, folslyratabletter, D-vitamin och Omega-3 i ett halvår nu.

Detta ordinerat av Gottfrieskliniken i Mölndal som jag hade turen att få komma till.
Jag hade inga egentliga brister på ovanstående vitaminer, men läkaren ville ändå att jag skulle prova.

Och hör och häpna: i mitt fall hjälpte det! Förvånad

(i MITT fall, är bäst att poängtera, alla är vi ju olika)

Jag har fortfarande ont, men ligger på en 1a på smärtskalan jämfört med +10 förut, och är nästan oförskämt pigg (jobbar 100% igen!!)

Sen om det verkligen är så att jag behöver ha skyhöga halter av vitaminerna, eller om det är placebo-effekt… struntar i vilket, jag mår bra - det är allt jag bryr mig om just nu. Cool

Jag njuter i fulla drag av min nyvunna "frihet" så länge jag har den. Vi känner ju alla Fibron för vad den är, den hittar alltid nya vägar så småningom Flört

Tar livet med en klackspark...NÄR jag orkar sparka överhuvudtaget vill säga...

"Aliquando et insanire iucundum est"

Rita-S
0

Det verkar logisk, brist på B12 kan blant annat ge muskelvärk, så om man har det, eller får det brevid Fibro så hjälper absolut B12 injektioner :) Skönt att höra att du hittade något som hjälper dig!

Det kan ju kanske vara så att just du behöver ännu mer B12 än andra? Det vore i så fall något värt att forska på tycker jag, om det vore så att vissa av oss inte nyttjar vitaminet tillräckligt och behöver större mängt än andra folk!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Mamadragon
0

Det var väl ungefär så läkaren uttryckte det också. Att en del förmodligen behöver ligga bra mycket högre i värdena och då proverna visar "normalt" så har man egentligen brist.

Mycket spännande iaf att följa fortsatt forskning i ämnet.

Tar livet med en klackspark...NÄR jag orkar sparka överhuvudtaget vill säga...

"Aliquando et insanire iucundum est"