Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 5191 ggr
Honsmor
0

Fibromyalgiläkare i Skåne?

Jag undrar om nå´n kan ge tips på en bra läkare, vad gäller fibromyalgi, i Skåne?

Har ännu inte hittat nå´n som är villig att ta till sig information om alla mina symtom.

Har blivit diagnostiserad arb.skada pga vibrationer och belastning, i mina armar/händer.

Men alla andra symtom som pekar på fibromyalgi, hittar jag ingen läkare som är intresserad av att lyssna på. Det skylls bara på mina besvär från armarna/händerna och att jag därför felbelastar…det ÄR inte bara det!

För symtom som känslighet för dofter, torra slemhinnor, dimmig syn osv. kommer inte från armarna!

Snälla hjälp mig!

Majja-67
0

Hej!

Jag blev remiterad till reumatologen på Helsingborgs Lasarett av min husläkare då de misstänkte att jag kunde ha SLE! kom dit och läkaren där kunde ganska snabbt konstatera att jag har fibromyalgi istället, han tog sig god tid att ställa frågor och känna på ömma punkter osv! Hade inte väntat mig den diagnosen och visste inte så mycket om fibromyalgi men nu har jag lärt mig att det kan orsaka allt från de svåra smärtor jag har i fötter, rygg, handleder, muskler mm plus min stora trötthet! Klockan är tolv på dan när jag skriver detta och jag funderar på att vila en stund till för jag är så trött plus att jag inte orkar möta smärtan som väntar när jag sätter fötterna i golvet! Och jag har tusen saker som väntar på att bli gjorda-men JAG ORKAR INTE!! Att få en diagnos hjälper en inte att må bättre och det finns ingen direkt smärtlindring som är effektiv! Varm dusch är bäst!! Men försök få en korrekt diagnos, det är en bit på vägen! Läkaren jag blev remmiterad till heter Alladin Mohammad och han är mycket duktig och trevlig och finns alltså på reumatologen på helsingborgs lasarett! Jag önskar dig lycka till!!