OT Dagen i dag, 26 september
Vad har ni gjort under dagen i dag?
Tänkte det kanske var mer trevligt att ta en kvällstråd än godmorgon tråd sedan inte alla gillar morgoner. :)
Hela hälgen har varit arbetssam kan man ju säga, var i stallet stora delar av dagen i går och hjälpte till i cafeterian, och i dag var det "foderkammar-träff". Vi är ett gäng hästägare som erbjöd os själva att fixa upp foderkammarn till privata hästägarna, som inte var sådär värst praktisk.
Det var i principet bara ett utrymme, inga hyllplan eller något, och aldeles för liten plats för fodertunnor, säckar och hinkar.
I dag har vi fixat en hel del! Vi rev ner några väggar och byggde dom upp på ny, en ny dörr, och 2 bänkskivor har vi snickrat.
Bara det gjorde undervärker!
Kroppen värker som katten just nu, men jag har som tur är inte varit ensam om att sköta detta då vi var 6 stycken, och för det andra avlastade dom andra mig rätt mycket. Det är en kombination av fibrovärk och "jag har gjort något bra" värk om ni fattar.
Ett varmt bad var dock ett måste när jag kom hem!
Förhoppningsvis blir inte värken så illa i morgon men man vet ju aldrig. Jag håller tummarna iaf, och kliver nu i säng.
God natt alla!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Eftersom det är försent att skriva igår - ja, då skriver jag idag.
Rita-S: Så skönt det måste vara att få lite organiserat i foderkammaren. Vad skönt det måste vara att ha stallvänner som kan avlasta och som inte sätter sig på tvären för att alla ska göra "lika mycket".
Igår var vi på kattutställning i Karlshamn och jag är väldigt nöjd med dagen.
Vi hade med fyra katter och vi tog med oss tre Best In Show-katter hem. Ja, Svartemannen som inte blev Best In Show fick självklart följa med hem - han är ju fortfarande vår lilla älskling.
Vår kastrathane Lillegutt fick superbra bedömning och domarna var eniga om att han var en superkatt. Han blev också Best In Show senior.
Vår kastrathona Deliza även hon en superbra bedömning och domaren bara älskade hennes uttryck - det bästa hon någonsin hade sett på en perser.
Vår fertila hane fick sitt certifikat med glädje och blev 2:a av 3 hanar.
Till sist har vi min flaskuppföda lilla Amazing som fyllde tio månader den 22 september och precis har gått upp i vuxen klass. Hon blev Best In Show vuxen hona och det känns superduperbra.
Värken är fruktansvärd idag och det blir att tillbringa dagen under täcket. Kan bli svårt att ligga kvar i sängen eftersom jag svävar på rosa moln =O)
Ha en skön dag alla FiF-vänner.
Kram Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever
Grattis till bra resultater, Paddiz :D Måste vara roligt!
Jopp, det är alltid skönt att få ordning och reda, kommer bli skönt att släppa böja mig så vrident som jag har fått göra å senaste med skal jag lova!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Stort Grattis Yvette till strålande resultat
Vi skulle varit där på söndagen och tittat men så blev det omdisponering och vi var där i lördags istället.
Tyvärr så får vi ju betala med mera ont när vi gör något vi tycker är roligt
Men ligg nu uder täcket och bara njut av gårdagen
Kram Sylvia

Rita-S: TACK för grattiset. Det är en härlig känsla när katterna vinner och det är ännu bättre när det är egna uppfödda katter.
Att du slipper vrida dig på fel sätt är ännu bättre. Hoppas att du kan spara på kroppen nu när allt är ordning och reda.
Sylvia: TACK för grattiset. Vad synd att du inte kunde komma. Hade varit roligt att träffas igen - det är så längesedan. FMK har utställning i Hässleholm den 9-10 oktober och vi ska dit båda dagar. Kanske har du möjlighet att åka dit istället.
Visst får vi betala för allt vi gör och det är så tråkigt - mitt i det roliga.
Kram Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever