nytt jobb / praktik
hmmm,
ska börja praktisera 100% och frågade om jag kunde få börja 50 och gå upp till 75& eftersom jag komemr få en chock för jag har suttit hemma i ett år. men icke, dom på af säger att man inte kan praktisera mindre än 100% detta kan väl endå itne stämma??
Är du anställd och har varit sjuk ett år eller är du arbetslös? Tänkte om det var arbetsträning på din arbetsplats eller annan..
nee jag är arbetslös och har aldrig haft ett jobb förut, har bara arbetstränat och då orkade jag bara 50% men dom säger att det är inte alls går att praktisera 50 eller 75 %
Okej, så det är åtta timmar som gäller alltså. De kanske vill testa dig? Fråga var det finns skrivet vad som gäller ang arbetstiden.
Får du ersättning efter antal timmar du gör? Eller är det dagsersättning?
Fick du praktik direkt efter arbetsträningen ? Hur länge arbetstränade du?
Annars tycker jag det låter väldigt konstigt om de skickar dig på praktik direkt då du inte jobbat förr.
#4 Hon har jobbat förr, men varit hemma i ett år, så fattade jag det iaf. Annars är det ju inte konstigt om man aldrig jobbat att börja heltid.
Om du kollar hennes inlägg 2 så står det att hon aldrig haft ett jobb förr..
Jag tycker det låter konstigt om hon ska ut 100% direkt om hon är sjuk och aldrig har jobbat… För jag förmodar hon är sjuk då hon skriver i detta forum, men jag kan ha fel absolut !!
#6 Okej, jag läste i #0, och du behöver inte använda en massa !!
Ingen har sagt att hon inte är sjuk? Och visst kan man skriva här fast man inte är sjuk..
Man kan inte gissa sig till saker och ting som inte står i inläggen, och det bör man inte göra heller.
Det kan ju faktiskt finnas andra orsaker än sjukdom att man inte kan jobba heltid, fast det behöver ju inte gälla TS.
Funktionshinder finns, och det är inte alltid en sjukdom.
TS: Har du gått i skolan och sedan varit sjukskriven? Vad är det för arbetsuppgifter du får nu? Jag hoppas verkligen att det ordnar sig för dig..
Men jösses, URSÄKTA då 
#8 Förstår inte varför du är stingslig.. Men nu lämnar jag det, det är inte det TS vill prata om.
hmm, nej jag har inte jobbat förut, har gått i skolan och skulle utbilda mig till trädgårdsmästare men fick en j*vla magsjuka som satte i gång min fibromyalgi (vet att jag har det min mamma har det mormor osv jag är säker även fast jag bara varit sjuk i snart två år!)
så jag arbetstränade 100% men samma saker som jag ska göra nu, men orkade inte och dom satte ner mig på 50% men nu ska jag börja praktisera 100% för dom säger att det inte är möjligt att praktisera 50% :S är det ingen annan som har praktiserat 50 eller 75%? låter skumt detta!
bläääää 
mina arbetsuppgifter blir att: ta hand om ekonomin , fakturur, beställningar, hemsida och lite sånt, detta känner jag att jag klarar av FYSISKT i alla fall
, men sen ska jag även ta i mot all bestälning , tunga lådor, spring i trappan och kolla att allt finns,packa upp alla saker , böja sig ner hela tide och lyfta upp dom på hyllorna, springa runt till affärerna och komma att varonra har kommit, STÅ (får ej sitta) på mässor,städning, och jag blir helt slut av att bara damsuga
sen får jag 1800 kr i månaden av detta slit..
#10 Har du fått den diagnosen? Jag trodde nämligen också att jag hade fibro, men jag har "bara" myalgi.
Det är svårt att svara på dina frågor då man inte är insatt och vilka orsaker de har att sätta dig på heltid. Vad ska du göra för arbetsuppgifter?

KKarinn!
Usch jag lider med dig!
Har du haft en dialog med din arbetsplats eller bara försäkringskassan?
Jag vet de som har kommit överens med sin praktikplats att arbeta typ mellan 9-15 mån till tors och vara lediga på fredagar och då är det inte ens sjuka, vissa har också blivit ersatta för resan till och från jobbet!
Låter underligt att man bara kan praktisera på heltid. Det har jag aldrig hört talas om.
#11 Har praktiken något "namn" hos FK? Många åtgärdsprogram har ju olika namn..