Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 3827 ggr
nabbam
0

FK och Min Sida

Det är jättebra av FK att de har infört Min sida. Jag vill ha koll på mina ärenden, och kommer att använda mig av denna tjänst.

Någon annan som har synpunkter på den tjänsten?

fibro
0

Hmm..bara att den är ju inte ny precis…jag har använt den över 1 år Förvånad

nabbam
0

Åh fasen.. jag visste faktiskt inte om att den fanns förrän nu! Flört

fibro
0

#2 Bättre sent än aldrig Flört

Men jag fattar inte varför FK dröjt såhär länge med reklamen på TV om den…

nabbam
0

Det kanske inte var så många som visste om det.. som jag ex.vis. Det kan ju avlasta dem en hel del om fler använder sig av den tjänsten. Jag tycker det är bra, då slipper jag ringa och sitta i telefonkö (jo, de brukar ringa upp om man vill) eller så får man svar ibland att många ringer och att man ska återkomma.

TjockaBerta
0

Inte heller jag har känt till den förrän nu. Det fanns inte så mycket information på min sida, bara utbetalningsdatum och summa.

>>>Malum domesticum<<<

nabbam
0

#5  Men då har du kanske inga andra ärenden heller. På mitt står det vilka ärenden som pågår. Är allt "frid och fröjd", så står det bara utbetalningsanmärkningar.

Ska hålla lite extra koll nu när jag sänt in sjukförsäkran, om det noteras när det inkommit osv.. kan vara kul att se vad som noteras på min sida.

pia63
0

Sjäv är jag trött på att aldrig få möta mäniskor utan alltid bara hänvisas till datorer, förinspelade telesamtal osv.

Så jag blir  lite löjligt vrång Tungan ute   Söker upp FKkontoret , pratar med folkpå plats , ringer på direktnummer osv

Men, visst… bra sak att snabbt kunna kollla - om man behöver eller vill

fibro
0

#7  Tsss *fnissar* .. sådär är och gör  jag med Flört

pia63
0

fibro : Visst kan man bli såååå less och trött på att människorgöms bakom datorer osv ?! *Skrattar*

Sen känns det lite som en  gnutta "uppror" -civil olydnad -  att bli lite vrång *S*

Flört

Tidsbesparande sägs det  .. Jo Pyttsan .. Inte för oss som söker info och har massa frågor iallfall *S*

nabbam
0

Själv är jag glad för att slippa träffa mina handläggare, jag blir bara irriterad på deras sura uppsyner och omedgörlighet.

Jag ringer gärna handläggaren på direktnumret och pratar om ärendet när jag behöver och ser gärna att de ringer mig emellanåt och kollar av läget.

Jag tycker att det är helt ok som det är nu. Det enda som är synd är att man inte vet om man får sjukpenning eller inte medan man hinner gå hemma flera månader..

lakrits69
0

Helt Ok men det står nästen inget på min sida fastän jag har en lång historik hos dem!

Och sedan vad är det för djävla reklam, jag tycker de driver med sjuka människor. Precis som om vi skulle ligga i sängen och hade det gott och skratta och få in pengar på kontot. Killen i reklamen ser inte ett dugg sjuk ut, helt bekymmersfri, belyser inte direkt problemen med att få sin sjukskrivning godkänd!

Måste säga att jag är verkligen förvånad att ingen annan i detta forum har reagerat på Försäkringskassansreklam!???????????????????????????????Skrikandes

fibro
0

Nee, på min sida står bara utbetalningsdag, nån annan historik och pågående ärende syns inte heller…

Ang reklamen är den helt klart stötande och förnedrande, vad fan inbillar de sig om de sjuka?!?! Det där är väl alliansens och deras anhängares syn på oss, att vi bara gottar oss, ggrrrrr !!!

Glömde helt enkelt kommentera reklamen om det tidigare….

nabbam
0

Nu är det ju inte bara sjuka som har med Fk att göra… Det handlar ju även om föräldrapenning, bostadsbidrag mm.. Jag finner inte reklamen stötande på något vis. Sedan om man har en lång historik såser man ju bara bakåt

till mars månad. Jag ser bara det som är aktuellt och på en annan sida utbetalningar.

Jag har personligen svårt att förstå varför man blir arg på reklamen.

mongu
0

Det behöver inte va enbart negativt med reklamen. Det är ju många som har ärenden hos FK. T.ex. de som är barnlediga.

Så när jag tolkade reklamen tänkte jag inte på sjuka utan andra grupper mer.

Sen är det inte all sjukdom som syns utanpå men som kan va minst lika förödande ändå.

Man kan se pigg ut, till och med fräsch vissa tider men ändå va jättesjuk.

Vet inte om några kommer ihåg när föräldraledigheten byggdes ut, då hade man också reklam för det. Fast det låg i "Anslagstavlan" som gick i SVT.

Då hade man Hoa-Hoa Dahlgren som förälder. Nån som minns?

Det var på 70-talet då jag fick barn.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

nabbam
0

Anslagstavlan var kanon! Flört