Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 3439 ggr
sommarblomman
0

RÖSTA RÄTT om några dagar

Är inte intresserad av politik vanligtvis……
Vissa av er tycker säkert att det är svårt att veta vem av partierna man ska rösta på…det tycker inte jag. Jag anser att ALLA partier kan säga saker som de inte sedan står för

Jag utgår från att jag inte sk vill slänga iväg min röst på ex piratpartiet och jag vill inte att Moderaterna vinner….för titta vad som hände med bla: oss sjuka.

Såklart är sjukförsäkringen inte den enda viktiga frågan, men för min familj och många andra familjer så kommer den först. Moderaterna har kört med en HÅRD linje mot oss sjuka. Och jag är 100% säker på att deras hårda och orättvisa linje kommer att fortsätta.

Och ingen får glömma vi FLESTA blir någon gång sjuk…..Nästa gång kan det vara DU som utförsäkras.

Det finns nog inget parti som kan säga allt man vill höra. Men jag kommer absolut att rösta på socialdemokraterna. Jag tror mer på dem…dvs att vi sjuka kommer att behandlas med mer respekt….Jag ser fram emot att rösta…

nabbam
0

Du har så rätt. Det är en viktig fråga och den tog jag ställning till när jag röstade, men det finns många andra med som är viktiga för mig, så det blev varken moderater eller sossar som fick min röst..

Och jag röstade rätt. Enligt mig. Glad

Mosaik02
0

jag har har velat fram och tillbaka länge nu om det är någon idé att rösta eller inte men nu hittade jag röstningskortet så ääh fan jag går iväg imorgon och förtidsröstar så är det klart

och självklart blir det socialdemokraterna jag röstar på och om dom vinner så hoppas jag att dom håller sina löften och gör tillvaron lite drägligare förr oss sjuka

nabbam
0

Det känns så bra när man lämnat sina röster, man har gjort sin plikt och när man förtidsröstar så är man inte bunden på valdagen, man kanske vill göra något med familjen, eller har otur och blir sjuk och inte kan ta sig till vallokalen.

Jag tycker att det är viktigt att rösta ialla fall.

pia63
0

Mosaik02 :  Du skriver att du velat länge om du sk röta eller inte.

Sådant skrämmer mej lite- faktiskt. 

Vi har en skyldighet anser jag att rösta.  Inte bara en rättighet… 

Det finns människor i andra länder som mördas för att de vill göra sin röst hörda .

Sen tycker jag nog att den som inte röstar, ska heller inte klaga   Flört

*MIN bestämda åsikt*

Och jag tvekar inte ivalet… Jag går efter mitt hjärta

Demokrati, solidaritet och välfärd för alla är för min del självklart!

nabbam
0

#4  Där har du fel. Vi har ingen som helst skyldighet, men det är bra om man röstar. Man ska inte skuldbelägga någon. Om man inte vet vad man vill rösta på så röstar man blankt eller inte alls. Svårare än så är deti nte.

Man ska inte (tycker jag) rösta som sina kompisar eller efter grupptryck om man inte vet vad man vill. Det är värre.

pia63
0

Vi har som sagt alla olika åsikter *ler*

Mena absolut inte att skuldbelägga någon!  Utan jag uttryckte min åsikt ;)

Men instämmer.. att rösta efte grupptryck, som kompisar osv.. då kan man hellre rösta blankt om man inte kan ta sej tid att tänka efter vad som känns viktigt för en själv !

Mosaik02
0

har skrivit i någon tidigare tråd angående mina röstningstvivel men jag kan ta det igen

det främsta skälet till att jag har så svårt för val och allt runt det är att en vän till mig blev mördad på valdagen 8 år sen  Gråter sorgen är fortfarande bottenlös och speciellt var 4 år

en anna sak är att jag känner mig så maktlös vad kan lilla jag göra?

men jag ger mig själv en spark i baken och ska ta och förtidsrösta idag för jag inser att nåt måste vi göra att bara stå pasiv och se på vad som händer det går inte……

fibro
0

#7 En fråga bara, hoppas du inte tar illa upp : Vad har själva valet med din mördade vän att göra ?

pia63
0

Men om alla tänker " vad kan lilla jag göra" så blir det ju inte alls bra. *tycker - en förstår tanken och känner igen den själv *

Men tillsammans blir vi starka !  Glad 

Hemskt med din vän… Att förlora någon nära- oavsett hur- är alltid svår…  Men mord, då blir det så väldigt brutalt   Rynkar på näsan

Mosaik02
0

jo jag försöker tänka så och detta valet känns det lite lättare att rösta då det verkligen angår en

mord är verkligen brutalt speciellt då det gäller en ung kille med hela livet framför sig fy fan alltså Gråter

TjockaBerta
0

Själv förtidsröstade jag för någon vecka sedan. Det känns så skönt när det är klart. Så låter jag mig inte påverkas av sista minuten grejer från partierna heller.

>>>Malum domesticum<<<

nabbam
0

#11 Jag kände mig befriad när jag gick ut ur vallokalen.. tycker att det är konstigt att de kan lova guld och gröna skogar sista dagarna.. Valdebatterna borde börja en månad innan val.

Men jag hade bestämt mig sen länge faktiskt, jag litar inte på sista-minuen-smörande! Flört

pia63
0

Tungan ute   Jo, nu smöras det från alla håll… Vi kommer alla att få massvis av just "guld o gröna skogar" c helst lite mer , bara vi röstar på just "deras parti  

Själv är jag mycket intresserad av politik och samhälle .. och jag har för många år sedan tagit mitt val om var jag står. :)

Kan tänka att de som ännu inte bestämt sej måste tycka att det är svårt …

lakrits69
0

Brukar rösta på miljöpartieit men nu har jag kniven på strupen så -JA! JAG RÖSTAR OXÅ RÄTT!

mo12
0

Jag har förtidsröstat idag och för mig var det enkelt….solidaritet är viktigare än pengar, så ock hälsa!!!

Mosaik02
0

8# ja du det va oerhört svårt att sörja när alla pratade om valet och tidningen radion och tvn bara pratade om valet så oundvikligen så blev valet förknippat med sorgen och var 4 år så blir sorgen ännu starkare

det har även gjort att jag inte orkat engagera mig i nåt som har med valet att göra för det påminner mig om att nu har det gått 4 år till dessutom har jag känt att jag vill minnas honom i lugn och ro

men detta valet känns annorlunda och dessutom så insåg jag ju att man kan förtidsrösta vilket jag inte har tänkt på innan eller orkat ta in så nu har jag redan röstat och kan i lugn och ro minnas honom på söndag

fibro
0

# 16 Ok, tack för att du svarade…

Jag beklagar verkligen den oerhört hemska, tragiska och sorgliga händelsen. Klart nåt så obegripligt sätter sina djupa spår under många, många år.

Jättebra att du kan förtidsrösta nu, som du säger kan du då få ha hans minnesdag på söndag utan att tänka på valet.

Kram

sommarblomman
0

Jag är överlycklig det gick bättre för socialdemokraterna i utfrågningen, men är fortfarande pirrig.

Ni har väl läst att Mona Sahlin har rätt om hur många människor som kommer att bli utförsäkrade snart? Om jag kommer ihåg rätt sa hon 20.000 men det är hela 30.000 människor som kommer att utförsäkras om moderaterna vinner….och fler lär det bli. Det kan vara DU eller JAG eller någon i vår närhet. Jag tycker det är skrämmande.

Jag verkligen avskyr politik i vanliga fall, men nu känner jag mig het på gröten att rösta. Alla röstar på det man vill, det är upp till var och en. Och jag röstar på sossarna (ingen tvekan) så länge inte Moderaterna vinner så bryr jag mig inte om det är vänstern, miljö…etc Flört

Ha det gott allihopa och kram på er

kkarinn
0

instämmer.

DET ÄR EN SKYLDIGHET ATT RÖSTA!!!!

att tänka vad kan lilla jag göra, gör mig sur, såklart måste vi hålla i hop och dra vårat LILLA strå till stacken!!!!!!!!!!!!!!!1111

jag röstar inte enbart på sossarna (skulle vilja rösta vänsterpartiet men vet att det står mellan sossarna och moderaterna) för att jag är sjuk jag gör det för alla, pensionerer , barn , miljö osv osv

varma hälsningar från mig i detta skit höst väder Skrattande

nabbam
0

Nope, ingen skyldighet, det är en rättighet. Men man kan ju tycka att det är en skyldighet..Flört

sunkan
0

jag ska gå och rösta på söndag med min familj, och jag vet vad vi ska rösta på, sossarna såklart. Vi måste alla hjälpas åt så det blir rätt parti som vinner valet. Jag tror att det är många här inne som inte vill att moderaterna ska sitta kvar. Jag har aldrig brytt mej om politiken förut men nu känns det extra viktigt.

nabbam
0

Jag förtidsröstade och jag röstade rätt. För mig,så det blev varken sossar eller moderater. Det finns ju fler partier, men det talas mest om Mona och Fredrik..

sommarblomman
0

Jag tänker ju som jag sagt ;) rösta på sossarna, men för mig handlar det inte egentligen om att JUST rösta på dem. Utan att rösta på de rödgröna (dvs sossarna, miljöpartiet och vänstern). Och detta beror på att om jag fick bestämma (vilket jag ju inte får så ska INTE Moderaterna vinna valet)

Och på sverigedemokraterna…..sätter jag då INTE min röst Skrikandes

Och jag vill inte sk ""SLÄNGA iväg min röst på ex piratpartiet Cool.
Röster behöver istället sättas på det rödgröna blocket

I det stora hela handlar det ju trots allt om sossarna eller moderaterna ska vinna. Och för oss sjuka så vinner(vet jag) mer på att rösta på socialdemokraterna, men jag respekterar de som tom vill rösta på Moderaterna…..30.000 till utförsäkras om Moderanterna vinner och antalet utförsäkrade kommer att öka……..Tänk bara på det FlörtFlört 

kram på er

pia63
0

Blev en sorglig dag för vårt lands utvecklig

Skrämmer mej , stark oro inför framtidenGråter

nabbam
0

#25  Ja, mig skrämmer det att alliansen sitter kvar.. det var det värsta som kunde hända mig just nu.

sunkan
0

Jag är jätte orolig nu när alliansen fick sitta kvar svårt att sova inatt hade ont i magen, för det här var det värsta som kunde hända mej just nu. USH FY VAD MÄMSKT.

nabbam
0

#27  Ja, detta hade inte jag väntat mig, och visst känns det oroligt.

nabbam
0

Läste på internet att alliansen tillsatt en utredning om sjukförsäkringen, och den ska vara klar i maj 2013.. suck.

sunkan
0

Man undrar hur det kan ta så lång tid med en utredning, det är väl för att dom ska slippa ändra sej. Så det hjälper ju inte mej just nu. Jag hoppas på en snabbare ändring.