Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 4192 ggr
Janecitarica
0

värken är såå jobbig nu.....

Aj,aj jag har sådan värk nu i hela kroppen,värmedyna nu och varma bad och smörja kroppen med krämer,med mera.Någon som har tips till mig? ha det bra allihopa….janecitarica.

fibro
0

Gråter nee tyvärr, har inga tips till dig och inga till mig själv heller..Gråter

Mosaik02
0

Jag instämmer det känns att hösten är här nu

ngåra bra råd tja vetekudde är alltid skönt men det enda som lindrar när det är som värst det är Tiparol

modesti
0

Jag har precis påbörjat TENS-behandlig mot värken. Har någon av er gjort det? Har fått hyra en egen maskin av landstinget, så att jag kan göra egen behandling 3 ggr/dag. Jag hoppas att detta ska minska på värken. Jag har lagt av med alla värk och sovtabletter för att se om den nya behandlingen fungerar. Om ni inte prövat tror jag att det är värt ett försök.

Om ni bor i Stockholms län, så be er läkare om en remiss till Danderyds smärtklinik. De har en underbar förståelse för människor i smärta. vilken underlättar för att bli bättre. De har utarbetat program för rehabilitering.

kajsa-kavat
0

"3 Jag har provat TENS-behandling, men tyvärr hjälpte det inte mig Skrikandes

Här känns det också att hösten är här med otroligt mycket mera värk, det vore bäst att gå i ide över vintern Flört

fibro
0

Än så länge har jag inte fått den överjävliga värken jag har på vintern… däremot mycke migrän…

Mosaik02
0

jag har provat Tens tyvärr hjälpte den inte alls emot värken och det va ett helvete att få plattorna att sitta rätt vet inte hur många gånger jag fick stötar av den *ryser*

TjockaBerta
0

# 3

Jag fick remiss dit ,efter att jag skrivit hatbrev till min husläkare, men de tog inte emot mig eftersom jag var för dålig för att behandla. Jag fick träffa läkaren där tre gånger.

TENS har ingen erbjudit mig hittills. Det enda de gjorde på Danderyd var att skriva ett intyg på hur dålig jag är. Man får vara glad för det.

Jag undrar fortfarande HUR man får behandling av någon sort. Nu har jag köpt en Abtronics för att försöka få till TENS på egen hand. Men det går inte så bra. Jag tycker att jag får bekosta all  behandling och alla hjälpmedel själv. Vården gör ingenting för mig och inte FK heller.

>>>Malum domesticum<<<

TjockaBerta
0

Ursäkta mig men jag ÄR sur idag. Ont och grinig. Jag hörde själv hur gnällig jag lät. Hoppas man får vara det ibland.

Alla som träffar mig talar bara om hur glad jag är och hur frisk jag ser ut och sen undrar de varför jag inte kan jobba. Ha ha ha.

>>>Malum domesticum<<<

ninni52
0

hej,medlidande.dels rekomenderar jag dig,när du får svåra värkatacker att du tillåter dig vila(utan dåligt samvete)plocka med dig bra böcker o tidn,många kuddaro ngt varmt att dricka.har du ngn värmedyna,lägg den på värsta stället.barikadera dig i sängen o säg till att du inte får bli störd.njut,så gott det går.minst två timmar skall du ligga där.kanskeslumra in en stund.på mig hjälper detta mot de värsta topparna.hoppas det gör det för dig också.en annan sak jag upptäckt är att det kan lindra med en längre peiod med anti iflamatoriska preparat,ca 2veckor till att börja med.tål inte din mage de vanlig preparaten.finns altrnativ att få utskrivet hos din läkare.hopas ngn av dessa förslag kan ge dig lindring.ninni hör gärna av dig o berätta ds

sunkan
0

jag har ochså provat tens, men tyvärr så hjälpte den inte mej. Men jag tycker apsolut att du ska prova.

pia63
0

*  TjockaBerta :  Man FÅR vara grining o surig ibland.. Är helt ok tycker jag och framför allt mänskligt  Flört

TENS har jag med provat i omgångar utan att få några positiva resultat av det . Snarare så har det gjort ont i skinnet på nåt vis .

Märker också att kylan, hösten är på väg. Kroppen skriker ( och jag med ibland) och värker o knakar .. och jag mår absolut skit! Och att veta att snart kommer än mer kyla och på det även äckliga mörkret… *suckar*

Om jag hade penga  så flyttade emigrerade jag på hösten och kom tillbaks på våren Tungan ute

Nå.. tiden har en förmåga att gå fort ändå.. å snart nog är det nog vår igen *positivt tänk*

Rita-S
0

vi får hoppas dom uppfinner transportörer som dom använder i star trek snart, så vi kan hoppa till stranden någon stans varmt när vi känner för det!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

lilli-l
0

Ja, hua mig! Dessa väderlekar.

Trodde när sommaren kom med sin värme, att fibron skulle bli bättre, men det blev den inteRynkar på näsan och nu är vintern på väg och jag fasar för hur det skall bli med kylan och värken!

Förra vintern tyckte jag att jag mest låg på värmemadrassen, flera gånger per dag..så får se nu då denna vinter! Fasar inför denObestämd

Carpe Diem….Fånga dagen