Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1003 ggr
Hopi
0

Vackra ord

Vad är dom vackraste ord du vet?

Själv så vet jag inga vackrare ord än.. Fred  / Frihet / Frid

Det är nåt som jag har känt extra för hela mitt liv! Därför har jag gett mina hundar namn som betyder just fred/frid.. Min förra hund, en Saluki hette Shanti, betyder fred på Indiska/Hindu, min lilla kinesiska nakenhund heter Hopi, fred på Hopiindianernas språk o så min vinthund som heter Amira, Mir betyder fred på Ryska. =)

Och så är jag född i skyttens tecken och har frihet som ett nyckelord! ;)

Rita-S
0

tja vart skall jag börja, jag har många vakra ord jag tycker om, men jag har ingen som är vakrare enn andra. Det finns för många stärka ord som inte borde stå i skuggan av andra :)
Men EN av mina favvisar är..

MYS 

Jag är norsk, och fullkomment kär i det ordet! :D Jag vet inget ord mer mysigt enn det ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Hopi
0

Mys är ett fint ord, Rita.S! =) Det håller jag med om! Vad heter ordet Kärlek på Norska? heter det inte Kärlighed eller nåt sånt? Eller är det Danska?…Generad

Zimba
0

Måste säga att det är ordet "vovve" för jag är så tokigt kär i min vovve.

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Hopi
0

Ja, Vovve är ju underbart! Både själva ordet och dom själva så att säga. hehe. ;)

Zimba
0

Ja, han är ju en som en stor björn, kramvänlig och gosig på alla sätt, brukar kalla han för Nallevovve.
Det ordet e oxå vackert.

//Baloo forever

Hopi
0

Det har jag aldrig hört förut! hehe Nallevovve! Sött! =)

Zimba
0

Men han e en stor nallevovve, kommit på ordet själv o känner mig en smula mallig för det. Flört

//Baloo forever

Hopi
0

Det var bra gjort! ;) hehe. Jag har ju inga nallevovvar direkt.. men kallas iaf gosevovvar. ;) och kaninerna blir kallade för goseniner. hehe.

Zimba
0

Ja vi djur ägare har ju en massa tokiga ord när det gäller våra älsklingar, jösses så barnslig man kan bli. Ungarna i området  här kallar min vovve för " Det levande gosedjuret"

//Baloo forever

Hopi
0

hehe Ja det blir väl en massa fjompiga ord ibland om sina gullefjun! ;) Det hör väl till liksom. Räcka ut tungan

Zimba
0

Japp, kärt barn har ju många namn och det stämmer. Goseniner var ett nytt ord, jätte gulligt.

//Baloo forever

Rita-S
0

#2 nästan rett :) Det är danska stavemåten där, men ända skillnaden på norska är att vi skriver "kjærlighet" :) Vi använder många danska ord, bara med litegrann förnorskning! :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Hopi
0

Rita.S: Okey tack! ;) Tycker det är ett sååå vackert ord iaf! Vare sig det är Norska eller Danska! Räcka ut tungan

dreamiz
0

Har inte tänkt på vilka ord som är vackra… Men alla ord jag kan kalla mina djur för. Gosingar i alla former: gosemusar, goseråttor, gosegrisar osv. Räcka ut tungan

Kalima
0

det vakreste ordet jag vet er mamma,, från min datter :)