Gå ner i vikt trots dercum?
Jag lider av fibro o dercum o ska bli op med en gbp i k-hamn o har fått reda på att jag ska gå på pulver diet 4 veckor innan op. Ska gå ner minst 4kg på dessa 4 veckor.
MEN jag har jättesvårt att gå ner i vikt pga min sjukdom,o nu undrar jag om pulver dieter verkligen funkar på oss dercum patienter?
Är det nån här med dercum som har försökt med pulverdiet o gått ner?
Hur länge höll ni på o hur mycket gick ni ner?
Mvh Annika
Jag hoppas en av våra dercum-medlemmar kommer på och ser din fråga snart :) Vi har iaf en här som har fått fettsugning för sin dercum om jag inte minns fel, en annan tror jag som har självbantat sig ner i vikt
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Kanske lite sent att svar.
Jag har då Dercum sedan många åt tillbaks, och jodå jag går ner i vikt om jag bara använder pulverdiet.
Men jag misslyckas de flesta ggr eftersom jag inte pallar att bara gå på en sådan diet.
Så visst går man ner.
Läkarna på min vårdcentral vet inte kriterierna för dercum men eftersom en försäkringsläkare trodde att jag har dercum så kan det vara så tror dom?!?!?! Jag har sedan 1 juni 2009 gått ner 20 kg med i första hand dietpulver. Jag har bytt ut i första hand middagen mot varm soppa som jag "spetsat" med proteinpulver. På senare tid har jag bytt ut dessa mot måltidsersättningsbars + proteinbars.