Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 18585 ggr
Alicen
0

Cymbalta=viktminskning

Hej!

Jag skulle vilja göra ett inlägg om cymbalta.

Av denna antideppresiva medecin är det vanligare att man går ner i vikt,såg att det fanns en fråga om man går upp.

leijasmatte
2

Min erfarenhet är illamående vilket kan leda till viktminskning. Men efter att man ätit ett tag så gick jag upp i vikt.

sighni
0

Så synd att detta inte gäller mig. Jag har gått upp 20 kg och cymbalta har en stor del i det.

shintaida
0

Jag provade Cymbalta i 10 dagar och gick ner lite mer än 4 kg. Det är den vanligaste biverkningen.

MEN, jag blev som en zombie! Blasé, helt enkelt. Ville bara ligga och blunda, för sova kunde jag inte! En biverkning.

Men fibro-smärtan gick nästan helt bort.

Jag började med en hög dos - 60 mg. Kanske en chock för kroppen?

Läkaren sa att jag kunde ta Cymbaltan varannan dag, tills biverkningarna gått över.

Ville bara dela med mig av mina erfarenheter.

ninni52
0

hej,på er "medlidande".jag är ny medlem.har haft värkproblem i ca 20 år fick diagnosen fibro för 6 år sedan. jag vill kommentera shintaida  s inlägg. vad synd att du har en läkare som inte är insatt i denna typ av medisinering.inte konstigt att du blev så dålig.det är helt fel att börja medisinera ett antidepresiva med en hög dos.det kan nog bli bra med halvering,men håll den dosen länge innan du ökar  (minst en månad) .själv äter jag CYMBALTA .det fungerar bra.men hur det påverkar min vikt är svårt att avgöra .jag har även problem med sköldkörteln,o äter andra med.som påverkar hungerkänslorna.är mycket överviktig. hoppas det blir bra för dig.mvh ninni

mongu
1

Det är så olika hur man reagerar på antidepressiva mediciner. En del går upp i vikt en del går ner och en del får inga biverkningar medan andra får många.

Sen är det ofta att man kanske mår illa då går man ner men det är också att aptiten kan öka och man äter mera. Kanske man inte är medveten alltid om att man äter mer. Det kan ju räcka med att man tar lite extra varje gång eller kanske en kaka till osv.

Så biverkningar och vilka mediciner som passar vem är så individuellt.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!