Domningar!
Vad är bäst att göra när häner och armar domnar bort någon som har ett tips?

Jag brukar massera nacke och axlar, det brukar hjälpa. Har hört många teorier ang domningar, nerv som ligger i kläm, dålig blodcirkulation. Får du det bara när som helst? eller när du suttit/legat någon längre stund? Har fått lära mig att ta micro pauser, om jag ex sitter vid datorn en längre stund. Det finns säkert många här som har förklaringar till detta. Zimba
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever

Händer o armar domnar bort på mig oxå! Det har det gjort från o till ända sen jag fick min whiplash-skada.. Det kan vara hemskt ibland när jag kör bil tex.. Det kan vara nån nerv som ligger i kläm, som Zimba skrev. Jag har inget bra tips.. men jag brukar röra armar o händer, röra lite på axlar o nacke.. Men inte alltid det hjälper…
Min läkare sa till mig att det är ett av det absolut vanligaste tecknen på fibro. Det beror på olika saker. Antingen att en nerv ligger i kläm, stela svullna muskler som tar plats eller helt enkelt att nervbanorna är inflammerade…
Har inget bra tips mer än massage och att se till att röra dig ordentligt, inte träna eller så utan gå igenom musklerna så att de fått rört sig lite .. Hoppas det släpper..
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Jag kan få det når som helst.Och det är jätte jobbigt.Kan få när jag sover,tittar på tv eller bara är ute och går.Men det kanske beror på whiplash-skadan.

Logiskt sett borde det ju vara en nerv som kommer ikläm vid vissa rörelser eftersom whiplash sitter i nacken. Fick själv den skadan 1981. Jag vet det är super jobbigt. Känner själv när jag ska sova, ligger o rör på fingrarna, sitter vid datorn, (ok detta kommer att låta roligt, men missförstå mig nu rätt) men ex om man spelar data spel och håller musen för länge, (fan hur jag än skriver detta så blir det knas),då domnar fingrarna o går upp i armen. Det enda som jag gör och det skrev jag innan, är ju att massera, ta mikro pauser, röra och skaka på händerna. Tyvärr verkar det som att vi får leva med detta, om ingen har nåt mirakel medel att komma med snart.
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever

kanin: det beror helt säkert på att du har whiplash!! Om du klarar av att få akupunktur, så rekommenderar jag det! =) Jag fick bra hjälp av det, ända tills min fibro hade dykt upp.. Då klarade jag inte längre av att få nålarna.. Fick bara värre ont… Men som sagt, innan var det jättebra!!! Du bör nog testa att gå hos en sjukgymnast som utför akupunktur o massage, OM du inte redan gör det! ;)

Ok ska testa det och se om det hjälper.Man hoppas på det bästa.

Berätta hur det går sen! =) Och lycka till!

Ja det ska jag .Tack för tipset.