Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 3538 ggr
koki
1

angående fibriomialgi

Om du får diagnos myalgi eller fibriomyalgi, så se till att träffa en reumatolog innan du tror på det eftersom läkarna har för ätt att diagnostisera som myalgi för att inte utreda ordentligt. själv har jag fått leva med feldiagnos i snart tre år, men det vara annat, en second opinion är att föredra… lycka till

TjockaBerta
0

"eftersom läkarna har för ätt att diagnostisera som myalgi för att inte utreda ordentligt"

Hur menar du?

>>>Malum domesticum<<<

nabbam
0

Jag har fått diagnosen myalgi, och detta av att läkaren kollade Triggerpunkterna bl.a.

Men vid närmare eftertanke så lyssnade jag på läkaren igår då hon dikterade till journalen, när jag blev sjukskriven och då nämnde hon faktiskt fibromyalgi..

fibro
0

Jag har bett om att få gå till reumatolog för att bekräfta fibromyalgi men det får jag inte. Detta pga att allmänläkare har behörighet att ställa diagnosen fibromyalgi

sunkan
0

jag fick ochså diagnosen myalgi av min företagsläkare, men sen skrev han en remiss till rematologen och då fick jag diagnosen fibromyalgi, sen samma sak av min husläkare, Det stämmer att allmänläkare har rätt att ställa en sån diagnos. Det sa min husläkare till mej.