viktigt! regler sjukersättning
Enligt F-kassan så ska (bla)
alla möjligheter till rehabilitering vara prövade.
Vad menas exakt med det (jag må vara trött nu, men ärligt talat förstår jag inte vad det menas)
Betyder det att man ska ha provat rehabilitering utan att ha blivit bättre/
betyder det att om jag fortsätter att rehabiliteras ex inom sjukgymnastik, stödsamtal etc så har jag inte rätt till varaktig sjukersättning?

Ja, det har de sagt till mig också. Men vad ska man göra om man inte får någon rehabilitering. Husläkaren remitterar inte och de läkare man söker på egen hand gör heller ingenting.
VAR ska man få rehabiliteringen?
>>>Malum domesticum<<<
någon som vet vad som menas med:
alla möjligheter till rehabilitering ska vara prövade
Allt som går att göra ska ha testats.
Och det är den läkare som skriver läkarintyget som ska intyga
det.
Alternativa metoder kan de ju inte räkna in kan man tycka så
för min del var det sådant som smärtkliniken kunde ordna,
medicinutprovning, smärtkurs, samtal med personal på FK.
Så mycket mer var det inte då.
Så nog undrar man vad som finns mer ?
Ja jösses, det ska stötas å blötas och vändas ut och in på en…
Då kan de ju se till att man FÅR den rehab DE är ute efter…Man kan inte bara komma och säga nånstans att man måste få rehab, oftast måste man väl ha remisser hit och dit..det kan ju FK se till och fixa då…tycker jag.
Jag tycker heller inte man ska kunna behöva gå på diverse rehab i det oändliga, det borde ju märkas ganska fort vad man klarar och inte klarar.
Men folk ska ju bara förnedras och trampas på i det oändliga, ändå blir de inte nöjda. Kunde de skulle de riva upp de döda för att gå rehab och kolla om de verkligen kvalificerar att få sin sista vila. Det där var magstarkt jag vet, men så känns det faktiskt…
Så synd att inte alternativa behandlingar kunde få tillhöra att prova"alla" möjligheter,det är där är möjligheten finns att kunna få någon bra hjälp. Den vanliga sjukvården brukar inte kunna erbjuda mycket hjälp vid sådant som fibro och liknande.
~ mayolica ~
Enligt Fks utredning finns inga medicinska möjligheter att rehabiliteras för mej, men min rehabiliteringsplan innebär att arbetsträna för att se om jag möjligtvis klarar 25% arbete. Ända till arbetsträning på samhall ska jag prova. Om jag inte klarar det får jag hoppas jag 100% sjukersättning
Jag tror att de (politikerna + FK) menar med rehabilitering att man ska rehabiliteras till arbete (jmf Fredrik Reinfelts uttalanden), inte att man ska rehabiliteras till hälsa.
#6 Ja det är nog sant! det enda dom är intresserad av är att folk ska arbeta,inte mäniskors hälsa.
Minns att dom frågade mej på försäkringskassan om jag var intresserad av arbetsrelaterad rehablitering,jag tittade då på honom som om han inte var riktigt klok och förklarade för honom(mycket tydligt och ingående som om han vore en treåring) Att vad jag behöver nu och är mycket intresserad av är en friskvårdande rehablitering,jag är bara intresserad av att bli frisk först då är en arbetsrelaterad rehablitering intressant. Man måste ju börja i rätt ände.
Men någon sådan rehablitering fanns inte,så det blev förtidspension istället. Fast då var ju reglerna mycket snällare.
~ mayolica ~

Rehabilitering = utredning av din arbetsförmåga
Jag vet för jag är precis slut behandlad! 
Vilken skit, vilken cirkus, ja ja hela detta maskineri ger ju arbete till folk som är utbildade att intala folk att gå att arbeta fastän de sjuka.