Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etiketterforskningnyheter
Läst 2839 ggr
[Myy2000]
0

Efter graviditeten

Jag har tidigare berättat om hur min värk försvann under graviditeten. Märkte då att det även fanns ett intresse av att veta hur det gick sedan efteråt när babyn kommit.

Så här har det varit för mig:

Jag gjorde akut kejsarsnitt, men har trots det varit värkfri i sju månader efter "förlossningen". Nu den senaste månaden har jag känt hur spänningarna i musklerna succesivt har ökat. Vilket har lett till låsningar i ryggen, som i sin tur lett till ledvärk och allmän sjukdomskänsla.

Men jag har en bra kiropraktiker som brukar hjälpa mig med låsningarna. Så jag hoppas på att kunna komma igång ordentligt med styrketräningen snarast.

Jag tycker att det verkar som om hormonerna påverkar "spänningen" i mina muskler. Det skulle vara väldigt intressant att veta om det görs någon forskning på det området.

baabwaf1
0

Just graviditet har jag aldrig haft några besvär med.

(lite skämt mitt i allvaret och endast menat som en "kul kommentar")

Cool

[Myy2000]
0

Himla tur det, annars hade det nog blivit hemskt besvärligt. Med förlossningsbiten tänker jag…Flört

TjockaBerta
0

Graviditeterna har gått bra, förutom att jag mått extremt illa alla gångerna.

Men efteråt har jag fått jätteont i lederna. För första barnet var det snibblöjor. Jag stod och grät mitt i natten för jag hade så ont i fingrarna att jag inte kunde knyta dem minns jag.

Det har gått över efter något år men har varit lika med alla barnen.

>>>Malum domesticum<<<