100 % sjukersättning******
Är det någon av er med just diagnosen Fibromyalgi som vunnit mot F-kassan eller i Länsrätten. Och lyckats få 100% eller 50%? (med de nya reglerna)
Hej
Jag har 50% sjukersättning just nu, men ska idag ha ett nätverksmöte med FK angående 100% istället. Dock är inte detta enbart för fibromyalgin, utan även psykiska problem sedan 10 år tillbaka i tiden. Jag hade 100% aktivitetsersättning i 8 år innan jag fyllde 30 (är 30½ år nu). Försökte mig på jobb,men det gick inte. Försökte med studier, gickinte det heller. Har försökt många olika saker… så FK kan knappast ha som argument att jag INTE har testat.
Håll tummarna för mig idag…
Kram
Din historia liknar min har själv varit sjuk i över 10 år ansetts 100% sjuk i 10 år.. Jag har provat rehabiliteringar och annat och jag trodde också att F-kassan skulle godta 100% sjukersättning, men den F-medicinske rådgivare satte stopp. Så nu är jag uppe i LÅNG LÅNG överklagan.
Jag hoppas i alla fall att det går vägen för dig Jezzz
Jag håller tummarna för dig att det går vägen för "vinner" du så är det en seger för oss alla med bla Fibro
Hoppas du skriver och berättar hur det gick
kram på dig
Hej
Tack för lyckönskningen 
Är nu hemkommen från läkaren… Han hade ju bokat in tid med FK. Skriftligt.
Men ingen mer än jag kommer. Läkaren får då reda på, genom FK-tantens telefonsvarare… att hon är på semester! Detta utan att meddela nåt alls!
FK har vetat om detta mötet sen början av maj!
Rejält förbannad och besviken åkte jag hem efter vi haft ett ganska meningslöst läkarsamtal… Jag har förberett mig som attan mentalt o skriftligt… och så skiter hon i att ens säga att hon inte kommer.
Grrrr 
Nu spårar jag ur lite när jag läst ditt inlägg Jezzz.
Om vi, som patienter, inte kommer, då får vi ju betala.
Och kommer vi för sent, ja, då är det stor risk att vi får en
ny tid. Kommer man för sent så är det kalla handen.
Men om det är tvärtom, om man t ex får vänta på läkaren
i 5 timmar, ber de om ursäkt ? Knappast.
Tänk om en annan skulle komma 5 timmar för sent ? 
Håller fullt med dig. Jag kände precis samma sak när dom inte dök upp.
Kram

# 4 Vart får du vänta i fem timmar på läkare? Om du har en beställd tid?
Enda stället man kan få vänta så länge är på akutmottagningar. Men det har ju sina skäl.
För på en akutmottagning så kan det komma in vad som helst. Det kan hända en stor olycka som kräver mycket personal. Då är det självklart att få vänta.
I övrigt så får man om man väntar trettio minuter över sin tid pengarna tillbaka.
Att det kan dra över lite ibland är en sak men det kan bero på patienterna som varit innan. Kanske du själv dragit över nån gång?
Sen vad jag förstår av Jezz inlägg så var det inte läkaren som uteblev eller var sen utan FK-handläggaren.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Sant, det var inte läkaren som var sen, utan FK som inte kom. Jag undrar dock hur FK skulle reagera om man inte dök upp till ett viktigt o nödvändigt möte.. Visst, man betalar inte för mötet, men tid o energi går ju förlorad.
Kram

Hoppas ni får ordning på sjukersättningen ni som söker, jag kämpar åxå för det på mitt håll. Men det är inte lätt med en F-kassa som läser sjukintyg som fan läser bibeln, ursäkta språket.
Även jag har blivit "blåst" på möte med F-kassan, vilket slutade med lång väntan i en överfull väntsal och panikångest som resultat. Dom har inte ens bett om ursäkt för det. Dom hade "glömt" att ringa mig för att avboka/ändra tid.
Vi måste orka kämpa vidare för att få behålla rätten att vara sjuka. Ärligt så blir jag så himla arg på alla som inte ens överklagar. Ni ger F-kassan rätt och även regeringen rätt, att alla inte behöver sjukersättning.
Upp till kamp, kanske inte kan bli vår paroll. Men kryp till kamp då 
till alla som försöker………………..Luccy
jag kämpar ochså. Fick avslag på 100% sjukersättning som facket har hjälpt mej att överklaga. Sökte ochså om jag fick 50% sjukersättning har muntligt svar av min handläggare att det förmodligen ochså blir avslag. Min handläggare tyckte jag skulle överklaga, så det blir väl att skicka in en överklagan på det ochså. Man blir så trött. ska ringa min läkare om ett sjukintyg på halv sjukskrivning och se om jag får vara sjukskriven istället. Jag arbetsprövar 4 timmar om dan med aktivitetsstöd, det är vad jag klarar av. Man är ju dödstrött när man kommer hem.
…imorrn gäller det (igen).
Dags att träffa läkaren och FK. Hoppas de kommer denna gången …

Håller tummarna för dig Jezzz 

Hållerna tummarna dels för att mötet ska bli så bra som möjligt men också för att dom verkligen kommer denna gång.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Hej alla där ute!
Jag har just nu aktivitetsersättning och haft det snart 2år och det har inte gjort mig varken sämre eller bättre men nu säger min handläggare att jag har alternativet att få sjukersättning i 18månader max och på den tiden ska jag ut och prova arbeta men jag sa att jag kan ju inte och jag har en son som jag inte heller kan ta hand om och då sa jag hur ska jag då göra och hon svarade att det var typ det enda alternativet för hel sjukersättning skulle jag nog inte få för det var så många som inte fick det och det kan jag också tro men så kan man ju inte bara säga heller till en som är sjuk och slåss för sin egen vardag. Jag hoppas att alla ni som slåss mot denna f-kassa står på er och inte låter dem vinna för det tänker inte jag även om jag många ggr skulle vilja lägga ner för all värk det orsakar.

Kämpa med på alla vi som inte har nått alternativ och inte kan jobba pg av sjukdom.
… Nej, FK behagade inte komma denna ggn heller…
Min läkare slutar dessutom, men utlåtande är iallafall skickat nu.
Suck