Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1965 ggr
Rita-S
0

Tirsdag 17 augusti

Godmorgon på er alla fibrisar, hur mås det i dag?

Jag själv är lädsen. Min manns vigselsring halkade av hans finger i går så han har förlorat den. Vi är rätt säkra på att det hände medans han höll på med smutstvätten, och jag tror jag kanske hörde något smått av metall singla och skrapa mot glaset i dörren men vi hittade ingen ring innuti eller i filtret. Det kan ju vara den ligger under, fast inte har kommit till filtret än.. Men lädsen är jag tills den dyker upp igjen!

I övrigt blir det att slappa litet efter jobbet i dag, skal ner och jobba litet med pållen och sen funderar jag på att få fingret ur och strippa rockarden så jag kan borsta den för rost och klargöra till ny färg.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

mongu
0

Va tråkigt Rita. Hoppas den kommer fram igen.

Själv så mår jag sådär, fortsätter att kurera min förkylning.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

fibro
0

God Morgon…

Det var tråkigt med ringen, hoppas den kommer tillrätta igen.

Jag mår ganska skapligt faktiskt, har inte ont annat än i lederna. Ska åka in och handla lite idag, sen göra sylt..

Paddiz
0

Godmorgon

Här i Klippan regnar det men det är lagom varmt ute. Katterna vill ut i rastgården men jag vill inte ha våta katter. Ska ta det lugnt idag - kanske kan jag vila bort min förkylning.

Rita-S: Hoppas att ni hittar ringen - det är trist när något sådant försvinner.

Fibro: Hemlagad sylt - mums.

Kram Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Rita-S
0

Paddiz: Särskilt sedan det är ärvegods till råga på det hela :( Jag är uppriktig lädsen, men inte mer än min mann, han är riktig lädsen för det, särskilt sedan det i dag är 10 dagar kvar till våran bröllopsdag!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

kkarinn
0

vad tråkigt, själv tappade min pojkvän sin ring på sitt förra jobb (han packade kött) han sa det till chefen men han sa att den endå hamnar så mycket skit i köttet. så om någon hittar en ring i köttförsåsen är det nog våran!

Paddiz
0

Rita-S: Ja, då är det ju mer jobbigt. Jag hoppas verkligen att den ligger någonstans i tvättmaskinen och att ni kan få fram den.

Ni kan kanske ta kontakt med någon tvättmaskinsreparatör som kan berätta var försvinnande prylar i tvättmaskiner tar vägen.

Kram Yvette

Rita-S
0

Strumpmonstret? :D

Ånej vänta det var strumpor..

Paddiz
0

Du har kanske två strumpmonster som vill gifta sig =O) Kanske ni kan muta dom med en tuggummiautomatsring istället.

Skämt åtsido - hoppas att den kommer fram igen.

/Yvette

Rita-S
0

Jag har nog säkert nån fin ring jag inte använder! Cerial box grejs tex!

Chyvero
0

Men Rita vad ledsamt med ringen, hoppas verkligen den kommer fram till er dag.

#Paddiz

Menar du Klippan i N-v Skåne?

Om det är så bor vi ganska nära varandra.

Hoppas din förkylning ger med sig.

Verkar som att väldans många i ens omgivning är förkylda nu.

Peppar,peppar ta i trä…………………..

Regnar gör det väl inte precis, snarare duggar, och jag är så jäkla trött på detta väder, varmt och klibbigt, riktigt huvudvärksväder är det.

Skall bara bort till affären och inhandla lite grönsaker för dagens middag, annars blir det mest slappa av.

Paddiz
0

Chyvero: Ja, jag bor i Klippan i N-v Skåne. Var bor du? Vill du inte svara här kan du skicka ett PM.

Cementen i huvudet och sandpappret i halsen har försvunnit och nu är det bara det andra oxå som ska försvinna. Kändes hopplöst att få förkylning nr två innan nr ett försvunnit =O)

Nu duggar det men det är som du skriver klibbigt och jobbigt. Tycker att allt är fuktigt - sängen, täcket, golvet m.m.

Hoppas att du får en skön slappedag.

Kram Yvette