OT: Godmorgon 16 augusti!
Godmorgon till er alla!
Hoppas er dag blir bättre än vad min verkar bli.
Igår eftermiddag så formligen flög en förkylning på mig. Har så ont i alla leder och muskler, trodde inte jag kunde ha mer ont än jag redan har, men det går tydligen.
Känner mig febrig, ont i halsen, bihålorna, hostar.
Inte kul alls.
Egentligen ska jag och maken va barnvakt åt vårt lilla barnbarn som är 11 månader.
Får höra om dom vill lämna henne här ändå. Fast det blir maken som får ta ansvaret för henne.
På tal om maken, han talade snällt om för mig att det skavde i hans hals med. Karlar
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
oi inget kul med förkylningar! Köp hem färsk ingefära, skiva i kokande hett vatten tilsammans med citron och honung och drick detta! Smörj kamferolja under fotbladen och ha raggisar på :D Det hjälper alltid mamma!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Här blir det nog ingen bra dag. Var på kattutställning söndagen den 8 augusti. På måndagen vaknade jag med cement i huvudet och sandpapper i halsen. Under hela veckan hade jag hostningar och rinnig näsa.
I lördags och igår var det då dax för en ny utställning och idag vaknade jag med ny cement i huvudet och nytt sandpapper i halsen. Den gamla förkylningen hann inte försvinna förrän jag fick en ny. Även min man och dotter blev förkylda.
Det var svettigt i lokalerna vi befann oss i och kallt och regn ute. Antagligen orsaken till skitförkylningarna.
Fibrovärken blev värre och precis som mongu trodde jag inte värken kunde bli värre.
Det positiva är att jag flyger på rosa moln. Utställningsresultaten var superba och jag är så nöjd så nöjd. Den 8:e hade vi med fyra katter och hade tre i panel och där blev en Best In Show.
Lördag hade vi fyra med och fyra blev nominerade och fyra blev Best In Show. Igår hade vi samma fyra med och alla fyra blev nominerade och alla fyra blev Best In Show + att min lilla Amazing blev Best Of Best av perser/exotic. Hon var bättre än sin pappa och hon var bättre än vår stora kastrathane och vår vackra kastrathona som vinner allt.
Dessa utställningar gör att jag uthärdar både fibrovärk och förkylning.
Ha en skön dag alla fibrovänner.
Kram Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Tack för tipset med ingefära ska testa det. Om jag nu kan få maken att löpa rätt förstås för jag går inte ut idag.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Grattis till resultaten Paddiz :D
Inte roligt med förkylningar så Krya på er,köp gärna Kan jang fungerar utmärkt ……..och grattis paddiz.
Kram
Krya på dig mongu !!

Rita-S & tantleen: TACK för gratulationerna =O)
Kram Yvette
Får man fjäska för en bild från utställningen`? :)

Rita-S: Självklart får du fjäska för en bild. Det kommer bilder bortåt kvällen - vi ska bara iväg till McDonald's (mums).
Kram Yvette

Här kommer de utlovade bilderna från utställningen.
Först ut är min lilla prinsessa
S*Quinoa's BlackTortie Amazing aka Amazing
GIC (N)Korsvik's Black Jack aka Svartemannen
(pappa till Amazing)
SP S*Quinoa's Black'nWhite Deliza, DSM aka Deliza
SP/EC (N)Hot'n Sweet av Baune, JW, DSM aka Lillegutt
(pappa till Deliza)
Du får säga till om du tröttnar på dom.. jag skal nog hitta utrymme åt dom!! :D

Helt ok Rita. Vi har inte bara dessa fyra =O) - men för tillfället är dessa våra utställningsstjärnor. Min prinsessa Amazing skulle egentligen flyttat till Malta - men jag kunde inte sälja henne då jag flaskat upp henne från 1 veckas ålder.
Kram Yvette
Oh…..Vilka underbara katter……….
Kram

tantleen: Tack
Kram Yvette