Det här var märkligt
Nu har det hänt nåt jag inte fattar, kanske nån klok person kan förklara.
Jag åkte ju på urinvägsinfektion och njurbäckeninflammation. Har ätit antibiotika sen förra tisdagen. Febern gick ner jättesnabbt och övriga biverkningar är under kontroll.
Nu kommer det märkliga: Jag känner knappt ingen fibrovärk !!! Lite värk i leder, men inte den hemska värk jag haft i mjukdelarna, den är nästan helt borta !!
Bara att tacka och ta emot, javisst, men jag undrar ju hur det kommer sig ?? Har det med antibiotikan att göra eller vaddå ??
Nån som vet nåt ??
Om du har någon inflamation borde väl antibiotikaen fungera på det? *gissa*
Men dock vet jag inget säkert jag bara gissar nu!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Som jag förstår, så är inte fibromyalgi någon typ av infalmmation eller något som är mätbart med prover, mm. Det är ett av de största problemen att det inte går at påvisa genom några enkla prov, med innebörden att "syns det inte, finns det inte".
Det är guld värt om du hittar något som biter på din värk/problem.
Om det är så att pencillin/antibiotika (jag är absolut ingen expert på området) hjälper mot värken du har, så kanske det är fler parametrar inblandade. Det kasnke är något annat än fibromyalgi till och med. Om det är något som pågår eller jobbar hårt i kroppen med immunsystem, så blir det en ansträngning som kanske utmynnar i värk och andra problem.
Konfrontera din läkare och be om en djupare genomgång av tillståndet. Det kan vara lika besvärligt att få en diagnos som är fel som att aldrig få en diagnos som öppnar en mänd möjligheter om den hade varit rätt.
Hur som helst, så är det intressant för din egen del. Anteckna känsla, tid, datum och din reflektion. Det kan komma till nytta längre fram.
Jag håller med #2, det kanske är något annat än fibro? Borrelia till exempel kan te sig många märkliga uttryck och går att behandla med antibiotika.
Ett annat alternativ är att pencillinet hjälpte urinvägarna och där med plockade bort en del smärta vilekt gör att de andra smärtorna inte kommer igen lika starkt. Lite luddigt förklarat men hoppas att du förstår 
Med vänliga hälsningar
Chess
#2 och 3
Ja min första var genast att det kanske inte alls är fibromyalgi jag har. Borrelia lyckades jag få förra sommaren och fick då antibiotika mot det. Men inte kom den här effekten då - av den antibiotikan…
Jag ska med intresse följa detta kuren ut, får se vad som händer…Får jag inte tillbaks fibrovärken tar jag upp detta med läkaren.
#4 Fick du då hudutslags-borrelia?
För har man haft borrelia (i form av hudutslag) kan den ligga latent länge och sen orsaka neuroborrelios. Det är givetvis möjligt att du faktiskt har fibro också och detta bara var någon knepig reaktion på en knepig sjukdom så att säga… 
Med vänliga hälsningar
Chess
#5 Jag fick ett bett (tog bort fästingen själv), och efter 4 veckor kom den berömda "ringen" i huden. Sökte direkt läkare och fick 10-dagars hästkur penicillin…