Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: prathörnan
Läst 3044 ggr
Chyvero
0

OT Hur många av oss finns.........

inne på Facebook?

Mainebusters
0

Jag..

Rita-S
0

jag :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

[tantleen]
0

Och Jag;-))

Kyss

fibro
0

Hur så ? Obestämd

Chyvero
0

#4  Inte för något särskilt alls.

Rita ta bort detta är du snäll, och alla ni andra -Glöm att jag fråga-suck.

Mainebusters
0

#5  Jag tycker iaf att det är helt ok att du frågar.. man behöver ju inte svara om man inte vill! Flört

Chyvero
0

#5 Uppskattar jag att du skriver.

Och du har så rätt man behöver ju inte  svara.

[tantleen]
0

#7 Ja, man kan ju inte annat är sucka……"SUCK"………..Flört

Kram

fibro
0

Men herregud, jag undrade ju bara.

Man har väl rätt att fråga innan man svarar också ….Rynkar på näsan

Mainebusters
0

#9  Tror inte att du menade något elakt med frågan, men den ser lite snäsig ut med smileyn efter.. även jag hajade till faktiskt.

fibro
0

Jag tycker den ser fundersam ut jag … Den enda som passade i urvalet av smileys tyckte jag. Och den heter "obestämd"..

Mosaik02
0

min enda kommentar är:

våga vägra Facebook!

Tina69
0

Jag har just i dagarna skaffat facebook och är redan hooked.

har för mycket tid att slösa bort vid datorn =)

Mainebusters
0

Vaga vagra? Det ar ju knappast nagot maste…*ler* Jag har inte haft fb mer an kanske ett halvar, men det ar ett trevligt satt att ha kontakt med vanner och att finna nya bekantskaper.

TjockaBerta
0

# 12

Jag vågar!!!

>>>Malum domesticum<<<

[tantleen]
0

Jag vägrar gå ur fb;-))

KramKyss

Mainebusters
0

#16  Flört

Jag vägrar spela spel, som Farmville och liknande! (och det gäller även alla andra pc-spel..) Det anser jag är intelligensbefriande, och slöseri med tid. *hukar mig för alla ilskna tankar från dem som älskar sånt*

[tantleen]
0

Ha,ha,,,,samma här,jag har aldrig spelat ett enda spel på fb,känns lite som att "leka med dockor" men jag vet att många tycker det är underhållande så smaken är som baken delad.Flört

Ha det så gott……

mayolica
0

jag har F-book. Vet att många har väldigt negativ uppfatning om den,men jag tycker att det är ett bra sätt att hålla kontakt med släkt o vänner på avstånd.

Angående spel kan man välja att blocka allt sånt om man vill,eller bara strunta i det. Om man inte gillar att spela,jag spelade några spel förut. Men jag har lagt ner sånt på grund av att datorn krånglade då,är oxå lite osäker på om spelen kan dra in virus i datorn. Det har hänt lite konstiga saker för flera personer som gör mej misstänksam.

~ mayolica ~

Mainebusters
0

Har faktiskt gjort nya bekantskaper och det är trevligt. Likaså att få kontakt med gamla skolkamrater från lågstadiet..(och det är ju typ 100år sen!)

Chyvero
0

Tack för svar ang.Facebook tydligen är det en community som alltid väcker debatt.

Mainebusters
0

Och det är ju bra! För det är så trist när alla håller med hela tiden.. inte trist, så ska jag väl kanske inte säga, men det är kul när det blir lite liv i trådar!

[tantleen]
0

Ja,det är ju det som är "charmen" med oss människor,att vi tycker olika.(tack och lov,för hur trist skulle det inte annars vara)Flört

mayolica
0

Visst är det så vi är olika,allt passar inte alla och man har lov att tycka olika.

Tyvärr är det så att det väldigt många som inte har en aning om vad F-book egentligen är, inte har några egna erfarenheter att relatera till som offta uttalar sej mycket negativt utan att ta reda på vad det är först. Dom som vet minst har offta dom mest negativa åsikterna om fbObestämd

~ mayolica ~

Mainebusters
0

Det är inget att göra en rynkig näsa åt, man får ju ha sina åsikter.. Flört Och även jag som hänger på fb, tycker att det är mycket skit där.. allt är inte på topp!

TjockaBerta
0

Jag vet ingenting om FB. Jag har aldrig ens sett en face-book men jag är inte negativ för det. Jag är bara inte intresserad.

Dock skulle jag kunna tänka mig lite Farmville. Det låter som Tamagochi ungefär. Mina barn hade såna som jag tog hand om när de var i skolan. Jag tyckte så synd om dem när de blev ledsna eller hungriga.

>>>Malum domesticum<<<

mayolica
0

#25 Ja visst är det mycket skit,finns både bra och dåliga saker där tycker jag.

Jag rynkar inte näsan åt att folk tycker att facebook är skit,utan att så många jag stött på tycker det så tvärsäkert utan att ha den blekaste aning om vad dom pratar om. Folk som är insatta i det,har egna erfarenheter och tycker att det är skit är en annan sak och det respekterar jag det helt.

~ mayolica ~

Ullis1970
0

Jag finns med på facebook med. har hittar massor av släktingar där..o för ett par veckor sen hade vi en stor släktträff utanför Göteborg. det var jättekul att träffa kusiner, kusinbarn o alla andra.

jag är med i en fibromyalgigrupp på facebook. jättehärliga människor där.

man får ansöka om medlemsskap. länken dit är :

http://www.facebook.com/home.php?#!/group.php?gid=266157397250

*kram på er*..

Ullis1970
0

länk till fibromyagigruppen på facebook

är inte så superhaj på att länka..men nu tror jag det ska funka…

Mosaik02
0

jag vet en hel del om Facebook och har även fått mig en lektion om det av min föredetta pojkvän

det som jag allra mest tycker illa om är just användarnamnet att man ska använda sitt eget för och efternamn är det någon som ens har tänkt på detta ur säkerhetssynpunkt…..genom att lämna ut ditt för och efternamn på internet medför att vem som helst kan kolla upp var du bor arbetar och så vidare och tyvärr va inte naiv det finns många knäppskallar här i världen

har själv levt under dödshot och vet alltför väl om hur det är att frukta för sitt liv varenda dag

den personen jag är på internet har ingen koppling till min verkliga person och det är nånting jag är väldigt rädd om

dessutom så har Facebook fått enorm kritik för deras säkerhet är riktigt usel det frodas virus och annan ohyra och så vidare

slutligen så är det rätt tröttsamt att hela tiden höra att Facebook är så bra och alla måste ha det bla bla bla….vi som inte vill det då är redigt trött på att få det nerkört i halsen hela tiden

nee jag fortsätter med mitt Våga Vägra Facebook

det finns massor med andra bra säkra alternativ att hålla kontakt med sina vänner och familj

illernettan
0

Jag är med tack vare min lillasyster Kyss

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Chyvero
0

#30 Jag förstår helt och hållet dina synpunkter och jag respekterar dom.

Men med dagens informationsflöde så behöver man inte vara medlem på Facebook för att någon ska kapa ens identitet och jävlas.

Någon tog sig friheten för en del år sedan att jävlas med min svåger som är handikappad, genom att ta reda på vad han hette, beställa en massa saker i hans namn.

Som med allt annat så är det ju att använda sitt sunda förnuft.

Vad gäller virus och annat, så är det ju återigen upp till ägaren att se till så man har ett fullgott virusskydd,brandvägg etc etc.

Och återigen inte öppna mail,eller bifogade filer man inte vet var det kommer ifrån.

Som sagt mycket kan sägas om detta, men återigen de som inte vill ha med Fb att göra ska respekteras för det, precis som vi som använder det ska ha samma rätt.

Mainebusters
0

#30 Man behover inte skriva sitt riktiga namn.. Och man valjer ju sjalv vilka vanner man har. Vidare sa finns det installningar for vad du vill visa oppet. Man kan skydda sig ganska bra.

Om du har fått lektioner i fb och kan fb ganska bra, så borde du veta det.. Flört

mayolica
0

Säkerhet och inställningar vad man vill visa,för vilka och vem man vill ska se vad på Fb utvecklas ju oxå hele tiden. Det är mycket som förändrats under den tid jag varit med på fb. Men självklart ska man respektera dom som inte vill vara med.

~ mayolica ~

Mainebusters
0

Ja jösses, vill man inte vara delaktig så ska ju ingen tracka en för det! Och vice versa..