Varför - varför är borttagen?
Jag letar efter en moderator men hittar ingen länk.
I huvudsak till den moderator som tog bort tråden "VARFÖR FIBROMYALGI"
Av vilken anledning togs den bort?
Jag hade skrivit inlägg och följde delvis även den tråden, tills nu, när jag sklulle se vad andra skrev om det hela och uppfattade saken eller hur andra ser det ur sitt perspektiv.
Av vilken anledning skall vi skapa trådar - kommentera i trådar - engagera oss i trådar - läsa nya trådar - Lägger ner tid och tanke i kommentarer …?
Eller varför bry oss alls, om det bara spontant försvinner på grund av en moderator som tar bort tråden. För att skriva eller engagera mig något vidare i någon annan tråd/ämne/tanke, så behövs ett vettigs svar här.
Jag blir besvärlig i huvudet när någon kan trampa över allt och med det korta meddelanden "borttagen av moderator" dyker upp.
Det kan göra att jag helt och håller kopierar innehåll/trådar som jag skriver i och tar upp senare, alternativt publicerar igen eller på annan plats. Inte för att det är bra eller dålig text, utan för att det är tvunget för sakens skull.
Det jag tills igår hade läst i tråden, så fanns det inget "konstigt" eller något som jag tyckte mig se som orsak till varför den togs bort. Är det enskilda inlägg som stör, så finns möjlighet att endast ta bort saker med en lite vassare skalpell, än att ta fram grovyxan som rensar allt.
Jag behöver ett vettigt svar för att inte fundera för mycket på detta och i framtid bli färgad eller själv färga mina inlägg med antydningar i framtid.
Självklart har jag på grund av risken jag beskriver KOPIERAT mitt inlägg.
//Henry
Trevligt att du skapar en tråd i stället för att skicka PM.
Anledningen var att det har varit en del tjafs mellan trådskaparen och andra, varpå denna tråden blev upptäckt och utartade explosivt i innbördes tjafs. Jag tog den till slut bort och varnade involverade parter.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Rita:
Jag letade men hittade inte "moderatorlänk". Jag var inte helt på det klara vem som var vad eller ansvarade, så istället för att fara på någon personligen, så sökte jag svaret öppet.
Det är och känns ok att du stängde ner den i det fallet. Tråkigt när saker urartar och blir till dårskap. Sällan jag håller med en "moderator" men gör det faktiskt i det här fallet om folk har blivit elaka till varandra.
De flesta har nog med problem och behöver inte ovett via internet.
Helt rimlig orsak och ett samlat svar.
Det är ok att ta bort tråden/ämnet, då den känns lite "i vägen" och inte tillhör de vettigaste ämnen som kan diskuteras här på sidan.
//Henry
Jag är lite tacksam att du känner så. Jag blev uppriktig lite lädsen av din tråd då det kändes som att formuleringen betöd "här försvinner trådar i alla riktningar", och det är ju inte så ofta jag behöver ta bort en tråd helt och hållent. Skönt att vi i alla fall är på samma spåret på så sätt!
Moderatorlänk har vi nog inte i ifokus-systemet, men under "om sajten" står det länk till medisarnas och värdens privata sajt. Dock kan man ju inne på support.ifokus kanske lyfta frågan om en "moderatorlänk" inte vore på sin plats om man känner för det, grabbarna tar alltid tacksam i mot förslag och synpunkter om funktioner på nätvärket.
Fast om folk sen vill öppna en ny tråd och diskutera temaet får man göra det, det är ju en fråga fler av oss kanske ställer oss en gong i mellan, "varför mig, varför just fibro" och så vidare, så det får väl stå sitt prov. När man nu får starta såkallade "utanför ämnet" trådar utan restriktioner så får man väl även diskutera detta som i alla fall hör till sajten.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.