huvudvärk av tramadol retard
Är det någon som får huvudvärk av tramadol deptteabletter. Jag får huvudvärk på kvällarna när jag har tagit dom på morgonen.Jag har vatit osäker om det är tradolanen som är orsaken till huvudvärken, eftersom det är i perioder jag får det. Jag har ochså tagit dom när jag har haft lite huvudvärk och trott att det skulle hjälpa mot huvudvärken men det har bara blivit värre trots tabletten, konstikt tycker jag eftersom det är en värktablett.

Huvudvärk har jag inte märkt av däremot fick jag värsta mardrömmarna. Läskigt.
>>>Malum domesticum<<<
Huvudvärk är en vanligt biverkning på Tramadol Retard Hexal, Depotabletter.
Vanliga 1/10-1/100 har huvudvärk, slöhet, trötthet, förstoppning,muntorrhet, kräkning, svettnig.
Källa: FASS
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

oh, jag mådde jättebra, och då menar jag JÄTTEBRA när jag tog Tramadol Retard(150 mg). Ingen värk.. och bara liiiite illamående. Men så lycklig jag var! Värsta ruset nånsin när det skulle ur kroppen.. Urk, så illa jag mådde då :(
Jag har inte fått några av biverkningarna som de kan ge, inte ens ett rus. Fast jag är ju van att äta mycket medicin, så inte ens morfinplåstret ger mig rus. Bara lite lindring i värk.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Fick förvärrade fibro-smärtor av tramadol…
Åt det i några månader men sen var jag tvungen att sluta… De hjälpte lite för stunden, men i längden visade det sig att min fibro blev värre…
/Jezzz
Jag har inte ont i huvudet varje gång jag tar dom därför är jag inte säker på att det är dom som är orsaken till huvudvärken.Jag tar dom ihop med lyrica, jag mår jätte bra av det. Det hjälper mej mot värken.Kombination lyrica+tramadol depottablett, det var min läkare som sa att det hjälper bättre om man tar lyrican ihop med tramadol. PS. Jag har nackvärk varje dag så jag tror att en del av huvudvärken beror på det.
Samma här, jag äter OxyContin men har också fått den
i kombination med Lyrica. Hoppas att flera kan få prova
detta, tycker att det fungerar bra (bortsett från de där
vedervärdiga dagarna då inte någonting fungerar, inte
ens om man skulle ta" en hel näve". Lika jobbigt ändå !
Jag blev suuuuperdålig av EN Tramadol, och den gick inte ur kroppen på tre dagar. Illamående, yr, huvudvärk, svag, svimfärdig……det var fruktansvärt. Provade en gång till efter några veckor med samma resultat, så aldrig mer!
Vad jag har sett så finns det väldigt många biverkningar med Lyrica, varav huvudvärk är en. Så det kanske är den som spökar? Alltid svårt att avgöra när man tar mer än en medicin tyvärr. Lycka till, hoppas du kommer tillrätta med det, inget kul med huvudvärk. 
Nina

# 8 Visst är det många biverkningar med Lyrica precis som med de allra flesta läkemedel. Men det betyder inte att man får alla.
Man kanske inte får en enda. Eller bara nån enstaka.
Ibland är det inte alls bra med all information som man får via FASS eller bipacksedlarna. För visst är det lättare att få en biverkning om man vet att den är vanlig
eller hur?
I alla fall så har jag känt så och jag vet flera som också gjort det.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jag har inte haft huvudvärk nu på ett tag, så jag tror inte längre att det är medicinerna som är orsaken. Jag tar 200mg lyrica morgon och kväll och jag har inte några biverkningar jag mår jätte bra ut av dom, och dom värka hjälpa mot värken ochså. Men visst jag har läst här att alla inte tål dom, och visst ger dom många biverkningar, men som sagt alla får inte alla biverkningar.
jag vill bara seja att jag håller med mongu, att det inte alltid är bra att läsa fass. då inbillar man sej att man får alla biverkningar, det kan faktiskt vara så att man tycker att man får biverkningar för att man är rädd att få biverkningar. Så all information är inte alltid så bra.
det är nåt som heter information, och sen är det nåt som heter överinformation tycker jag :) Jag kollar snabbt gjennom packningsvidlägget själv så jag vet om, och sen får det va :D
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Så gör jag också Rita om det är nån ny medicin som jag ska ha. Men bara så jag vet dom vanligaste biverkningarna för det är allt jag behöver veta.
Får jag en ovanlig biverkning så märker jag nog det för oftast är det ju ganska kraftiga i så fall.
Så visst finns det överinformation. Den är inte nyttig utan oftast tvärtom.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jag brukar aldrig själv läsa om biverkningar just för att man inte ska bli påverkad. I mitt fall av Tramadol var det nog så att jag helt enkelt inte tålde dem, så gällande de biverkningarna så vet jag inte ens om det stämde. Jag blev så dåligt punkt så jag använde inte dem mer.
Däremot så har jag läst på Lyrican just därför det var bara i teststadiet när jag frågade min läkare om dessa och han hade inte fått nån info då än. Men han skrev ut till mig och jag hämtade ut. Och då ville jag faktiskt läsa hela packsedeln eftersom han inte var hundra på det och det fanns inte så mycket fakta om hur det verkligen fungerat för fibropatienter.
Men jag har faktiskt inte vågat prova dem ska jag säga, jag är alltid rädd att framkalla nya sjukdomar om man tar en medecin som egentligen är för något annat. Och Lyrica är ju egentligen för Epelepsi. Men jag har läst att många trivs med dem och minst lika mångom inte gör det, så det där med mediciner e såååå individuellt. Vi som svarar på inlägg kan ju bara berätta våra egna erfarenheter och sen får man sålla o hitta det som passar en själv helt enkelt.

# 14 Har din läkare skrivit ut Lyrica så bör du kunna testa dom. Att det egentligen är ett epilepsimedel är en sak men man använder flera andra mediciner som också är till för epilepsi. Gabapentin är egentligen det. Finns flera men mitt minne är så kasst idag
Vet din läkare om att du inte tar dom? Om inte så ska du säga det annars så kan det bli fel om läkaren tror att du har dessa osv.
Ha en bra dag! Mongu.
Jag fick huvudvärk och mådde inte bra av Tramadol om jag använde dom under flera dagar isträck,däeemot gick det ra att ta nån enstaka gång.
Inte får jag biverkningar av att läsa fass eller bipacksedel,jag vill veta vad jag stoppar i mej och skulle inte ta något utan att läsa all information ordentligt. Det kan oxå finnas viktig information om medicinen som man kan missa om man inte läser,av dyrköpta erfarenheter så litar jag inte blint på vad läkarna säger utan vidare. Men alla är ju olika
~ mayolica ~
#15 Gällande Lyrican så var det en väninna till mig som läst om att fibropatienter blivit hjälpta av denna medicin, så jag tog upp detta med min dåvarande läkare. Han hade inte hört talas om det men sa att han kunde skriva ut till mig och sa att jag gärnaa fick prova om jag ville. Han slog upp medicinen för att kunna rekomendera dos, men hade ingen erfarenhet av den till fibropatienter. Så nä, jag kan inte påstå att han rekommenderade mig att ta den. Och hans osäkerhet påverkade mig klart också och därför läste jag packsedeln. Han har gått i pension nu och idag har jag ingen läkare gällande min fibro för läkarna VILL inte ha med det att göra. Dem säger rakt ut att dem inte vill "bråka" med FK…….
Hej !
För mig funkar Tramadolen hyffsat (tar bort udden av värken) men den hjälper inte mot huvudvärk, tandvärk eller liknande.
Vi är ju alla olika och får prova oss fram när det gäller medicinen, för min del hoppas jag att det finns något bättre…
Jag provade först tryptisol som slog ut mig fullständigt efter en tablett medans jag inte känner något sådant med Tramadolen.
Mvh
Erika
#18:
Tryptizol har ju den effekten i början, det e ju därför man ska ta den till natten. Efter ett tag vänjer man sig och tröttheten mildras eller försvinner. Det kan ta mellan 3 dagar och 1 månad innan man får effekt mot smärtan… Det är ju en medicin som man äter inte vid behov…
/Jezzz
Tryptizol är ju ingen ren smärtstillande tablett utan i kombo med antidepressivt, därför tar man denna regelbundet, gör ingen nytta att ta den en gång vid smärttillfället. Jag har tagit denna i många år och just som Jezzz säger rekommenderas man att ta den till natten då man kan bli väldigt trött av den. Men det tar ju flera veckor innan den ger effekt både som stämninghöjande och smärtstillande.
Nina
Så får jag också utav de i början, men det brukar ha gått över. Men det är absolut ingen tablett jag kan ta om jag har ont i huvudet, blir bara sämre då.

Har provat det mesta upp till ketogan. Värken i kroppen finns än så länge inget som tar. Huvudvärken som jag har dagligen får jag ha men när den ibland gör sååå ont tar jag alvedon forte, voltaren T och tramadol retard, detta tar udden av det så man kan leva någorlunda igen. Svårt att säga vad som är vad men huvudvärken har ju inte ökat med medicinen utan är som den är.
Blev lite rörigt kanse så här på morgonkvisten.
släng den skiten.fick samma biverkning med h-värk och ont i armar mm.
Vanlig är bättre typ 50 mg 3 ggr d
Asphed
Tradolan Retard gör varken till eller från för mig.. Bättre med två Citodon. Tryptizol var hemskt, fick myrkrypningar, så det blev ingen sömn där. Provade fyra gånger, samma resultat, så de äter jag aldrig mer.